afe
Aktiv medlem
Jag testade att installera Sonys Remote Camera Control och det fungerade ju att styra kameran med det och direkt få över bilderna till datorn. Tyvärr går det inte att köra med Lightrooms egna funktioner för detta, och av någon outrgrundlig anledning går det heller inte att få liveview i datorn - när jag fjärrstyr min A6000 från en iPad eller iPhone får jag sökarbilden också överförd, så jag förstår inte riktigt varför det inte skulle gå via USB. Använder jag Canons eller Nikons tjockkameror kan jag köra direkt från LR och se bilden live, och deras kameror är ju inte ens främst gjorda för LV ...
Programmet har också stöd för time lapse, vilket också skulle kunna vara trevligt om det vore så att kameran strömförsörjs via USB när den används på detta vis. Så är dock inte fallet, så jag undrar hur tusan de tänkt där.
Någon som har någon idé om detta går att lösa, eller om vi får vänta tills Sonys ingenjörer inser problemet?
Programmet har också stöd för time lapse, vilket också skulle kunna vara trevligt om det vore så att kameran strömförsörjs via USB när den används på detta vis. Så är dock inte fallet, så jag undrar hur tusan de tänkt där.
Någon som har någon idé om detta går att lösa, eller om vi får vänta tills Sonys ingenjörer inser problemet?