Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tether Tools Case Air Tethering System

Produkter
(logga in för att koppla)

Mats G

Aktiv medlem
Fick syn på Tether Tools Case Air Tethering System.
Är det någon som har använt och har god erfarenhet av det?

Är det så bra som man påstår? Visserligen så blir det ju troligen olagligt, vilket jag ignorerar.
Kommer att användas till foto från mast och som "sökare" vid filmning med Ronin rigg.

Har försökt med qDslDashboard och sladd till Androiden. Men upplever det som "lynnigt" med viss eftersläpning.

Nu för tiden är allt olagligt av och till. Till att någon överklagar, överprövar, omformulerar eller väljer att tolka annorlunda.

Jag har inte använt de tidigare versionerna men har en Air på väg till mig. Kanske kommer den nästa vecka men med min otur dröjer det säkert till nästa år.

Fick syn på Tether Tools Case Air Tethering System.
Är det någon som har använt och har god erfarenhet av det?

Är det så bra som man påstår? Visserligen så blir det ju troligen olagligt, vilket jag ignorerar.
Kommer att användas till foto från mast och som "sökare" vid filmning med Ronin rigg.

Har försökt med qDslDashboard och sladd till Androiden. Men upplever det som "lynnigt" med viss eftersläpning.

Noterade också att denna variant av Camranger kommit ut i handeln. Har länge varit sugen på att införskaffa Camranger varianten (till min Nikon kamera) men tyckt att den var i dyraste laget. Efter vad jag kan förstå så är Case air hårdvaran helt ok, däremot lämnar mjukvaran (appen) lite övrigt att önska i förhållande till Camranger appen. Det finns ju även en tredje variant kallad CamFi som gör i stort sett samma sak. Den största skillnaden verkar vara mjukvaran som förhoppningsvis kommer att vidareutvecklas på alla tre varianterna.
I och för sig så är det ju icke att förglömma även stor prisskillnad på de olika modellerna.

Upplysningsvis, om man använder en Sony kamera med wifi anslutning så tillhandahåller Sony en kostnadsfri remote app som utför samma jobb som dessa tre produkter.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar