Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Termometer

Produkter
(logga in för att koppla)

pic-tor

Aktiv medlem
Finns det någon vänlig själ i Uppsalatrakten (bor själv i Knivsta) som kan låna mig en fototermometer? Jag står precis och skall framkalla några rullar när jag upptäcker att min termometer har pajat. Lite kris alltså. Tänkte hinna scanna innan torsdag då jag åker bort.

/Torbjörn

Fotokompaniet brukar ha Kodak-termometrar hemma, men jag har en sådan där rund digital en med ett metallspröt (dränkbar) från clas ohlson som visar lika. Båda är tillräckligt nogranna för att soppa dia iallafall.

Det får bli ett besök i morgon hos Clas i sjön. Jag undrar hur många som fortfarande framkallar själv. När jag frågade efter framkallare i en foto(bild)affär i dag så fick jag upprepa frågan. Skrattande svarade expediten att något sån´t hade de inte. Det är väl lika bra att städa undan grejerna för gott och skaffa sig en digitalare.

Gå till fotokompaniet om du skall gå till en fotoaffär i Uppsala, där blir du trevligt bemött. Framkallare har de också på Clas Ohlsson.

ANNONS