Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tema magi

Produkter
(logga in för att koppla)

stinah

Avslutat medlemskap
Hej!
Jag går en fotokurs just nu och har fått i uppgift att ta fyra bilder under rubriken Magi. Det ska vara en mörk, en ljus, en abstrakt och en valfri bild. Jag har lite idétorka just nu och tänkte att ni skulle kunna hjälpa mig. Jag tar tacksamt emot alla förslag, men tänk på att jag är relativ nybörjare, så var inte alltför avancerade i era tankar.

MVH Stinah

Ingår det inte i själva fotouppgiften att du själv ska komma på vad du ska fota för illustrera uppgiften?

Titta runt bland bilderna här på Fotosidan så kanske du får lite inspiration och idéer.

Lycka till!

Pia

Det är ju dessutom din tolkning av magi som gäller, inte lärarens...

Om du tycker det är magi att bröden hoppar upp av sig själva när de är färdigrostade så är det ju till ämnet, även om du kanske behöver ange en kort förklaring =)

det är det fotografi går ut på (för mig iaf), dvs att se och hitta bilden ingen annan ser.

kanske inte så mkt hjälp, men Caipirinhan börjar sätta sina spår =)

Aha, Caipirinha med outspådd cachaça från sockerrören är starka saker.

Pihas vänligt menade tips har onekligen en poäng. Det är eleven som ska göra själv. Å andra sidan är det en skaplig mängd av frågorna som som kan lösas via sökknappen. - Jisses, vad den och google är okänd. Det här var en mer konkret fråga i jämförelse med många andra.

Lite att fundera på så trådstartaren får in tänket: Kan kanske vara lite svårt att ordna just de bilderna förstås.

Mörk magi - en bild på Göran Persson eller vaför inte Mona Sahlin så snackar vi mörka krafter ;-) .

ljus magi - det låter som en särskrivning av ljusmagi, som kan vara en kamera.

Abstrakt magi är ju glasklar - Carl Bildt. Alf Svensson eller Nalle Puh, det kvittar vilket

och en valfri bild - Tja, valfri är ju valfri så där är det bara att dundra på med något.

ANNONS