Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Teleplus MC7
- Trådstartare julgus
- Start datum
Jeppe
Aktiv medlem
Tillverkas av Kenko. Precis som du säger så finns ingen elektrisk koppling, så det blir nedbländad mätning. Nåja du får faktiskt manuellt också.
Kenko tillhör väl ändå det något bättre tillverkarna. Dock finns en PRO serie hmm 300 tror jag den heter, som ska vara bättre. Beror ju lite på vilken glugg du tänker använda den med.
Mer info på
http://www.thkphoto.com/
Nåja. fanns visst koppling men bara om gluggen är f4 eller snabbare
Kenko tillhör väl ändå det något bättre tillverkarna. Dock finns en PRO serie hmm 300 tror jag den heter, som ska vara bättre. Beror ju lite på vilken glugg du tänker använda den med.
Mer info på
http://www.thkphoto.com/
Nåja. fanns visst koppling men bara om gluggen är f4 eller snabbare
Jag har en. Har väl inte använt den så extremt mycket, men det jag har gjort med den har blivit klart godtagbart. Har nog aldrig ens testat den vidöppen, men tvivlar på att det skulle vara någon större hit.
Jag har en bild här som är tagen med den, typ här, men en webbild säger ju inget om kvaliteten.
Jeppe skrev att bara manuellt funkar, men det gäller ju inte om du har en F100, då kan du ju köra tidsautomatik också. Nedbländad mätning behövs inte, det går att mäta vidöppet som med alla andra manuella objektiv förutom på de allra enklaste Nikonarna.
Jag har en bild här som är tagen med den, typ här, men en webbild säger ju inget om kvaliteten.
Jeppe skrev att bara manuellt funkar, men det gäller ju inte om du har en F100, då kan du ju köra tidsautomatik också. Nedbländad mätning behövs inte, det går att mäta vidöppet som med alla andra manuella objektiv förutom på de allra enklaste Nikonarna.
julgus
Aktiv medlem
jimh skrev:
Jag har en.....
Hej, har fått min nu.. men begriper mig inte på den! Gaffeln, på konvertern, som rör sig då man ställer bländaren på gluggen följer liksom inte med mer än till bl 4, sedan går det inte längre.. o mätningen påverkas inte alls av vilken bländare jag använder, dvs 1.8-4 på min 85:a, den mäter liksom på full öppning - fungerar din likadant - eller har jag lyckats få en defekt enhet... mycket tacksam för din kommentar!
Mvh
Johan
Det låter som om det är något fel på den, och med stor sannolikhet att den är fel monterad. Det går att sätta gafflarna fel om man tar isär den, kan den förra ägaren ha gjort det? Men det är lätt fixat om du har lust att skruva själv. Det är bara att skruva bort de tre skruvar som håller bajonetten, sen har man åtkomst till gafflarna. Tittar man lite på dem så förstår man snart hur de skall sitta.
Du gör nog rätt i att returnera. Lika bra det om han hade en till dessutom. Han brukar ju skicka snabbt.julgus skrev:
fick rådet av fotohandlaren att spruta i CRC 5x56 i konvertern... hans konverter är jag inte direkt rädd om men mina kameror.. nån som har något råd - jag tvekar bestämt. vid närmare eftertanke så returnerar jag den - skräp också,