Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Telekonverter?!?
- Trådstartare LCF
- Start datum
julgus
Aktiv medlem
LUCIFER skrev:
Hej jag undrar om någon här på fotosidan har erfarenhet av telekonvertern Kenko Teleplus MC 7, 2x ??
Tack på förhand!
Hej, jag köpte en Kenko Teleplus PRO300 konverter till min F100. AF o all elektronik fungerar men den visar ej rätt bländare.. dvs den kompenserar för ljusbortfallet men visar ej rätt bländarvärde. Rent mekaniskt verkar den ok men toleransen är större än hos Nikons egna prylar. Detta märks då det inte riktigt blir som gjutet.. bilderna då? Jo, nerbländat blir det riktigt bra, på full glugg helt acceptabelt. Dock så är det svårare att få skärpan att ligga precis där man vill ha den. Summerat, är den värd 2 tusen - ja, skulle jag hellre ha ett 300/4 + 1.4 Nikons konverter - självklart!
mc bruno
Aktiv medlem
kenko
jag har skaffat den billigaste konko konvertern
skönt att komma upp i 600 mm men jag körde på fri hand inte bra stativ ska användas.
en sak till jag har haft väldiga problem med att ställain skärpan så jag har kört med manuell fokus för att inte alla djur ska hinna försvinna.
då ärproblemet att man inte altid hittar riktigt rättmed skärpan.
jag har skaffat den billigaste konko konvertern
skönt att komma upp i 600 mm men jag körde på fri hand inte bra stativ ska användas.
en sak till jag har haft väldiga problem med att ställain skärpan så jag har kört med manuell fokus för att inte alla djur ska hinna försvinna.
då ärproblemet att man inte altid hittar riktigt rättmed skärpan.