Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Telekonverter?!?

Produkter
(logga in för att koppla)

LCF

Avslutat medlemskap
Hej jag undrar om någon här på fotosidan har erfarenhet av telekonvertern Kenko Teleplus MC 7, 2x ??

Tack på förhand!

Jag använder Kenko-converter en hel del..förvånandsvärt gott resultat för en billig peng..men det hänger ju en del på vad som sitter ytterst i raden av rör..
mvh/gunte..

LUCIFER skrev:
Hej jag undrar om någon här på fotosidan har erfarenhet av telekonvertern Kenko Teleplus MC 7, 2x ??

Tack på förhand!

Hej, jag köpte en Kenko Teleplus PRO300 konverter till min F100. AF o all elektronik fungerar men den visar ej rätt bländare.. dvs den kompenserar för ljusbortfallet men visar ej rätt bländarvärde. Rent mekaniskt verkar den ok men toleransen är större än hos Nikons egna prylar. Detta märks då det inte riktigt blir som gjutet.. bilderna då? Jo, nerbländat blir det riktigt bra, på full glugg helt acceptabelt. Dock så är det svårare att få skärpan att ligga precis där man vill ha den. Summerat, är den värd 2 tusen - ja, skulle jag hellre ha ett 300/4 + 1.4 Nikons konverter - självklart!

kenko

jag har skaffat den billigaste konko konvertern
skönt att komma upp i 600 mm men jag körde på fri hand inte bra stativ ska användas.
en sak till jag har haft väldiga problem med att ställain skärpan så jag har kört med manuell fokus för att inte alla djur ska hinna försvinna.
då ärproblemet att man inte altid hittar riktigt rättmed skärpan.:eek:

humm..då har du förmodligen ett hmm XX-300/XX-5.6 ?? om du har problem med AF, eftersom du får köra manuellt. Knappast någon bra ide att sätta en billig kenko på detta om man ser till det rent kvalitetsmässigt. 600 är roligt.. men inte på bländare 11...:(

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar