Annons

Technikdirekt - tröga?

Produkter
(logga in för att koppla)

FouFoto

Aktiv medlem
Jag har försökt kontakta företaget i två dygn. Via fax, mail och deras "formulär" på hemsidan.

Inte ett ljud från dem.

http://www.technikdirekt.de

Någon annan som har samma erfarenhet?

Gäller en förfrågan om lagerstatus och leveranstider.

Svarstiden beror på när det finns en snubbe som kan engelska på kontoret (såvida du inte skriver på tyska, då bör det gå mycket snabbare). Ett knep jag lärt mig i min kommunikation med dem är att inte skicka nya mail - utan svara på Order eller Leveransbekräftelsemailen - av någon anledning svarar dom snabbare på dom...

Ring dem, de svarar på en gång och är väldigt lätta att prata med. Har pratat med flertalet anställda som pratar tillräckligt bra engelska.

Fick nu äntligen svar. Men, jag väljer annan leverantör av två skäl. De andra (två st) har produkten i lager och de svarade inom 2 timmar på mail.

Av någon hemlig lag så hänger service och priser ofta ihopp.
Dyrare affärer, men med lite mer normala priser. Själv så har jag tröttnat för länge sedan och betalar gärna några % extra för att få en pålitlig leverans och bra returhantering ifall något är fel eller trasigt.

Ja dom är extremt tröga på att svara på mail, men grejorna kommer som utlovat och till ett bra pris.
Jag höll på att gå i bitar innan dom svarade på mitt mail angående en sak som restnoterad på beställningen.

Svenska företag är nog överlag väldigt bra på att svara på mail. Cyberphoto är då dom gånger jag mailat till dom extremt snabba och trevliga. Dom har till och med rekomenderat konkurenter för saker dom inte själva har.

/Jonas

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar