Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tamrons nya ultraljudsmotor

Produkter
(logga in för att koppla)

AndyK

Aktiv medlem
Tamrons nya 70-300/4-5.6 har fått bildstabilsering, men framför allt ultraljudsmotor (USD).
Hur lång tid tror ni det tar innan Tamron uppdaterar sin övriga "flotta" av objektiv med USD? Framför allt tänker jag på 70-200/2.8 som har fått grymt bra kritik för sin optiska prestanda, men mycket kritik för sin långsamma motor.
Har man valt just 70-300 för att kunna utvärdera hur bra motorn fungerar, då detta inte direkt än något prestigeobjektiv?

Jag såg att de har satt 'SP'-klass på objektivet. Det låter ju lovande, sen hur mycket det betyder i realiteten är ju en annan sak.

......
Har man valt just 70-300 för att kunna utvärdera hur bra motorn fungerar, då detta inte direkt än något prestigeobjektiv?

Passar mig, som "amatör", alldeles utmärkt. Det ska bli spännande att se om det blir bättre eller billigare än Canons motsvarande 70-300. Helst både och förstås!

Tamron 200-500/5-6,3

Kan man hoppas på en uppdatering av Tamrons 200-500/5-6,3? Detta är ett förvånansvärt bra och billigt objektiv redan nu. Får man vänta i evigheter?

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto