Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

TAMRON AF28-300mm F/3.5-6.3 XR Di VC ????

Produkter
(logga in för att koppla)

jonas_erik

Avslutat medlemskap
Hej ! har blivit trött på att hålla på att byta objektiv hela tiden så jag skulle vilja köpa något annat som går från vidvinkel till tele i samma objektiv.Har nu kitobjektiv nikon 18-55 och 55-200mmVR.Skulle vilja ha lite längre brännvid men frågan är om 300mm gör så mycket skillnad.Fotar mest större fåglar på avstånd,landskap,djur och natur och har missat många fina bilder pga att inte hunnit byta objektiv.har kollat in dessa :
TAMRONS NYA AF28-300mm F/3.5-6.3 XR Di VC (BILD-STAB )
NIKKOR 18-200VR
Undrar om någon kan ge nåt råd om dessa eller kanske något annat i prisklassen,kör med D40 och är nöjd med bildkvaliten på mina 2 gluggar men vill bara ha ett för att slippa byta ( efterklok )

m.v.h. Jonas !

Jag skulle hellre tipsa dig om att köpa 18-200 efter som att det har mindre brännvid och verkar inte vara en lika stor kompromiss som tamrons glugg och sen är nog bildstabiliseringen bättre på 18-200 efter som att det är helt nytt för tamron. men du får tänka på att båda objektiverna är väldigt tunga med en d40 och det kommer nog bli lite drygt för dig

men annars så skulle jag strunta i att köpa ett objektiv bara för att slippa byta jag skulle hellre köpa mig en sånndär pensel/penna som man gör rent sensorn med

mvh

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto