ANNONS
Annons

Tamron 70-300 eller Nikon 70-300 ?????

Produkter
(logga in för att koppla)

Tonic

Medlem
Hej!
Jag behöver lite tips.
Jag vill köpa ett zoom objektiv till min D90 typ 70-300 eller liknande. Jag har 18.105 VR i dag).
Tamron har ju det billiga objektivet Tamron AF 70-300mm DI NIKON. Där saknas VR. Nikon har ett 70-300mm med VR.
Kommer jag sakna Bildstabilisatorn i 300mm? Eller använder man stativ till Nikons VR i 300mm?
Jag vill ju köpa Nikons objektiv, men just nu tycker jag det är för mycket pengar ca: 4800:- Tamron kostar ca: 1700:-
Ska jag börja med Tamron, eller är det bortkastade pengar?

Tacksam för snabba svar!

jag stod oså i det kvalet ,men när jag hittade ett Tamron 70-300 5mån för 900kr så var inte valet så svårt ,visst Nikons 70-300vr är outstandeing ,men när man bara fotar lite ibland så vill man inte betala 4-5000kr är väl nöjd med Tamrons ,men men det är inte Nikon ,och skillnad är där... Andvänder du det mycket satsa på Nikon ,det är j- schysst

jag stod oså i det kvalet ,men när jag hittade ett Tamron 70-300 5mån för 900kr så var inte valet så svårt ,visst Nikons 70-300vr är outstandeing ,men när man bara fotar lite ibland så vill man inte betala 4-5000kr är väl nöjd med Tamrons ,men men det är inte Nikon ,och skillnad är där... Andvänder du det mycket satsa på Nikon ,det är j- schysst

Jag vet inte hur mycket jag kommer använda upp till 300mm. Så jag kommer förmodligen köpa Tamron. Sedan får jag se. Fotar jag mycket i den brännvidd så kan kanske ett Nikon vara till fands?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar