ANNONS
Annons

Tamron 70-200 vs Sigma 70-200

Produkter
(logga in för att koppla)

Nathalielindh

Aktiv medlem
Hejsan.
Står i valet och kvalet om vilket objektiv som är att föredra. Jag har en nikon d600 i dagsläget och har väl framförallt tänkt mig att ägna mig åt sportfotografering (hästsport dyl.). De två jag har tittat på är :
1. TAMRON AF SP 70-200/2,8 DI SP VC USD
&
2. SIGMA 70-200/2.8 DG OS EX. IF. HSM

Helt enkelt, vilket är bäst, syftande på mitt ändamål?

Mvh Nathalie

Hejsan.
Står i valet och kvalet om vilket objektiv som är att föredra. Jag har en nikon d600 i dagsläget och har väl framförallt tänkt mig att ägna mig åt sportfotografering (hästsport dyl.). De två jag har tittat på är :
1. TAMRON AF SP 70-200/2,8 DI SP VC USD
&
2. SIGMA 70-200/2.8 DG OS EX. IF. HSM

Helt enkelt, vilket är bäst, syftande på mitt ändamål?

Mvh Nathalie

Har ingen erfarenhet av dessa objektiv, men stod i samma val och kval för en tid sedan. Vad jag läste mig till är Tamrons senaste skarpare och har effektivare stabilisering (kanske även AF?). Hur som helst föll valet på ett begagnat Nikon 70-200 VR1, vilket jag blev subernöjd med.

Kanske inte mycket till hjälp?

MVH

Tamronet är vädertätat, har snabbare AF och bättre bildstabilisering. Skärpan ska också vara aningen bättre påstås det. Märkte ingen större skillnad när jag testade objektven högst ovetenskapligt genom att helt enkelt plåta med dom.

Jag hade valt Tamronet om jag skulle köpa nytt, dock snubblade jag över ett Sigma för bra pris när jag skulle slå till så det fick liksom bli det och 6000:- kvar i fickan ;)

Kollar man testbilder på The Digital Picture så verkar Tamron vara det skarpare av de båda. Visserligen tagna med Canon.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar