Annons

TAmron 28-75 ojämn kvalitet?

Produkter
(logga in för att koppla)

perbrev

Aktiv medlem
Har läst på några internationella forum att denna glugg har ojämn kvalitet. Är det så? Om så, var det med den tidíga produktionen och är löst nu?

Per
 
Ingen större ide väl..det står ju inget om kvalitetsvariationer i det testet.

Har inte testat något annat exemplar än mitt egna..och den fungerar helt tillfredställande, alldeles utmärkt skärpa över hela brännviddsområdet, redan vid full öppning.
 
kan tillägga lite där då jag även har en sådan zoom upplever det också som mycket skarpt, något soft på full öppning ibland.
 
jag skulle vilja se en crop från en bild tagen med kitobjektivet till 300d och en med 28-75, hur stor är skillnaden egentligen?
 
Jag ska se om jag kan låna en 300D + 18-55:a (igen) för att göra en jämförelse.

Skillnad är ganska dramatisk kan jag avslöja iaf..åh andra sidan är det ganska stor skillnad på brännvidder, så man kan knappast ersätta den ena helt med den andra.
 
jag har köpt en tamron 28-75 och jag är orolig att jag har fått ett dåligt exemplar
är en bild tagen med 300d med det objektiven.
beskuren där fokuspunkten låg, 75mm f8
ser det här normalt ut?
http://hem.passagen.se/adam.n/tamron/
 

Bilagor

  • tamron.jpg
    tamron.jpg
    40 KB · Visningar: 405
Senast ändrad:
Tycker det ser bra ut (f4)!
Men dem första ser lite oroväckande ut eftersom det inte ser ut som skakningsoskärpa heller,,

Mvh Niclas.

Ps, Eftersom testen är på varierande b,vidder med olika resutlat så borde du sätta upp en test med 10mm intervaller på f2,8, f4 och f8 för att avslöja ev variabla svagheter i zoomens totala omfång,,,ds
 
Jag tycker att det ser skarpt ut... det är ändå relativt stor bländaröppning (f4) så skärpedjupet är ju kort... men där skärpan ligger så är det skarpt...

om nu focuspunkten är vald i mitten så ser iaf skärpan ut att ligga exakt i mitten tycker jag... inget "backfocus" där inte...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.