Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tamron 28-75/2,8 XR Di

Produkter
(logga in för att koppla)

Tobber

Aktiv medlem
Har sneglat på ett Tamron 28-75/2,8 XR Di till min Canon 350D.Är det någon som har någon erfarenhet av denna kombination.(Hur är prestandan på objektivet),eller något annat likvärdigt alternativ i prisklassen runt 4000-5000kr klassen
 
Hej,
Det finns nog massor av trådar om detta objektiv. Det anses visst vara mycket bra optiskt, men lite plastigt. Framförallt blir det inte mycket till vidvinkel på din 350. Objektivet har nu kommit i en APSC-sensorversion på 17-50 mm. Verkar mycket vettigare, tycker jag. Kolla t.ex. på Cyberphotos hemsida.
MVH
/JK
 
Jag har objektivet och använder det flitigt. Min glugg är SUPERSKARP när jag bländar ner till 3,5, kika tex på bilderna på grodorna i mina album.

Men... det är inget Canonobjektiv, autofokusen är inte supersnabb och inte heller tyst. Men som sagt, det är antagligen mitt mest använda objektiv. Jag har använt det en del till konsertbilder och även där har jag varit nöjd.

Ett köp jag hittills aldrig har ångrat.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.