Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tamron 28-75 2,8 Xr Di VS Nikon AF 35-70 D?

Produkter
(logga in för att koppla)

Arosfors

Medlem
Jag behöver hjälp!!
Har just fått hem mitt Tamron 28-75 2,8 Xr Di.
Problemet är att jag tycker det känns lite väl plastigt. Är van vid mitt gamla Nikon 35-70 2,8 som känns som ett veritabelt kassaskåp i jämförelse.
Problemet med det var att ljusmätningen ej funkar fullt ut med min D70 och SB800.
Nu funderar jag på att skicka tillbaka Tamron-optiken och istället beställa den nyare versionen av Nikon 35-70 med D i beteckningen.
Har någon av Er några insiktsfulla råd att ge mig?
Har läst lite om Nikon AF 35-70 2,8 D, och det har även det fått goda betyg, men hur pass anpassad är den för digitalt. Fotar mycket landskap.

Oerhört tacksam för all hjälp.
Hälsningar
Arosfors
 
Arosfors skrev:
Jag behöver hjälp!!
Har just fått hem mitt Tamron 28-75 2,8 Xr Di.
Problemet är att jag tycker det känns lite väl plastigt. Är van vid mitt gamla Nikon 35-70 2,8 som känns som ett veritabelt kassaskåp i jämförelse.
Problemet med det var att ljusmätningen ej funkar fullt ut med min D70 och SB800.
Nu funderar jag på att skicka tillbaka Tamron-optiken och istället beställa den nyare versionen av Nikon 35-70 med D i beteckningen.
Har någon av Er några insiktsfulla råd att ge mig?
Har läst lite om Nikon AF 35-70 2,8 D, och det har även det fått goda betyg, men hur pass anpassad är den för digitalt. Fotar mycket landskap.

Oerhört tacksam för all hjälp.
Hälsningar
Arosfors

Tycker inte tamronobjektivet är så plastigt (det är ju ganska lätt, bra att tänka på när du börjar samla på dig en del objektiv), och det är mycket skarpt för det priset! Skulle jag vara du skulle jag absolut nöja mig med tamronet, du får ju också 7 "extra" mm som faktist kan vara bra att ha!
 
ANNONS