Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tamron 28-75/2.8 vs Sigma 28-70/2.8

Produkter
(logga in för att koppla)

Arne S

Aktiv medlem
Har tänkt att skaffa mig en normalzoom till min 20D. På sikt har jag tänkt skaffa en Canon 24-70/2.8 L USM (eller en 28-80/2.8 L). Gärna begagnat om jag hittar en till hyfsat pris. Men det duggar ju inte tätt av dem...

I väntan på det funderar jag därför på

* Tamron 28-75/2.8 Di IF XR

eller

* Sigma EX 28-70/2.8 DG

Vad tycker ni?

Jag har spanat in recentionerna så de har jag koll på, vill gärna ha fler synpunkter.

Shoot!!

Sigmat har jag aldrig provat. Men eftersom du insisterar på respons så rekommenderar jag varmt ett Tamron 28-75/2.8. Jag är väldigt nöjd med det objektivet och det är bland det mest prisvärda jag skaffat. Väldigt skarpt, jättebra närgräns, smidigt format. Jag kan inte komma på något direkt negativt med det objektivet.

Tack, Camilla. Det är alltid värdefullt med respons och andras erfarenheter inför ett köp. Tittade lite bland dina bilder och såg ett par fina tagna med det objektivet. Tivolibilden är ju urläcker!! Snyggt jobbat (ups..nu blev det visst bildkommentar :) )

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar