Annons

Tamron 28-75 åkte i golvet

Produkter
(logga in för att koppla)

Babelfish

Aktiv medlem
Skulle nu på morgonen byta objektiv på min kamera och gluggen gled ur handen på mig och ner i golvet, den verkar i princip okej. Dock så har ett av fästena böjt sig (se bild) när den slog i golvet. Kan man chansa och ta en plattång och böja tillbaka den själv eller bör man skicka iväg den och få det fixat av en yrkesman?

Ursäkta för bilden, har nämligen bara en 50mm glugg, så kommer inte särskilt nära. Men hoppas man kan urtyda vad jag menar.

Bilagor

• IMG_2275.jpg
    IMG_2275.jpg
    10.6 KB · Visningar: 229
Skadan är ju ditt egna fel så det är inget som går på garanti. Så du kommer ändå att få bekosta reparationskostnaden själv. Verkstaden tror jag inte böjer tillbaka den utan dem byter förmodligen själva bajonettfattningen till en ny. Så om det varit jag så hade jag testat böja tillbaka den. Funkar det så funkar det annars får den ändå gå iväg på service. Sen vet du ju inte om nått inne i objektivet gått sönder. AF, linser som kan ha flyttats osv..

Lycka till! Hoppas det löser sig.

Skadan är ju ditt egna fel så det är inget som går på garanti. Så du kommer ändå att få bekosta reparationskostnaden själv. Verkstaden tror jag inte böjer tillbaka den utan dem byter förmodligen själva bajonettfattningen till en ny. Så om det varit jag så hade jag testat böja tillbaka den. Funkar det så funkar det annars får den ändå gå iväg på service. Sen vet du ju inte om nått inne i objektivet gått sönder. AF, linser som kan ha flyttats osv..

Lycka till! Hoppas det löser sig.

Givetvis förstår jag att det inte går på någon garanti, den är ändå förbrukad (1 års garanti) så det gör inget. Att försöka fixa den själv får bli ett projekt för helgen då.

Man kan inte köpa en ny bajonettfattning och byta? Fast det kanske är krångligt, vad vet jag.

ANNONS