warmiz
Aktiv medlem
Min Nikon D7100 landade i veckan och nu söker jag efter en normalzoom. Valde bort kit zoomen 18-105 vr eftersom jag hade det på mitt ex D7000 och inte var helt nöjd. Tyckte det var lite "tråkigt" och det blev att mitt fasta 50mm satt på för det mesta för att det var roligare på alla sätt och vis förutom den fasta brännvidden..
Just nu är jag inne på Sigmas nya 17-70 2,8-4,0 contemporary objektiv, delvis för att den verkar ha tillräckligt bra macrofunktion att jag inte kommer börja sukta efter ett dedikerat macroobjektiv inom den närmaste framtiden. Men sen gillar jag även de 20 mm extra jämfört med alternativen..
Och alternativen jag ser är Tamrons och Sigmas 17-50 2,8.
Är det någon som jämfört någon av dessa? Vilken är skarpast? Bäst autofokus? Bäst vid 17mm?
Detta är det objektivet som förmodligen kommer sitta på min kamera 80% av tiden så kraven är ganska allround
Vad hade ni valt upp till absolut max 5 000 kr, även begagnat och varför?
Mvh Eric
Just nu är jag inne på Sigmas nya 17-70 2,8-4,0 contemporary objektiv, delvis för att den verkar ha tillräckligt bra macrofunktion att jag inte kommer börja sukta efter ett dedikerat macroobjektiv inom den närmaste framtiden. Men sen gillar jag även de 20 mm extra jämfört med alternativen..
Och alternativen jag ser är Tamrons och Sigmas 17-50 2,8.
Är det någon som jämfört någon av dessa? Vilken är skarpast? Bäst autofokus? Bäst vid 17mm?
Detta är det objektivet som förmodligen kommer sitta på min kamera 80% av tiden så kraven är ganska allround
Vad hade ni valt upp till absolut max 5 000 kr, även begagnat och varför?
Mvh Eric