Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tamron 17-50 2,8 glapp i frontringen

Produkter
(logga in för att koppla)

VicLind

Avslutat medlemskap
Hej.. Har fått ett glapp i front ringen (motljusskyddet) på mitt Tamron objektiv. Har läst att flera här på Fotosidan haft samma problem och att någon har kommit åt att dra åt den med nå skruvar. Man kan se en liten skruv skymta under front ringen men hur kommer man åt den. Tips på hur jag kan göra el skall ja lämna in den och vad kan de kosta. Vill tillägga att jag för tillfället bor i Stockholm.

Hej.. Har fått ett glapp i front ringen (motljusskyddet) på mitt Tamron objektiv. Har läst att flera här på Fotosidan haft samma problem och att någon har kommit åt att dra åt den med nå skruvar. Man kan se en liten skruv skymta under front ringen men hur kommer man åt den. Tips på hur jag kan göra el skall ja lämna in den och vad kan de kosta. Vill tillägga att jag för tillfället bor i Stockholm.

Hej, jag gjorde det här precis, enligt beskrivningen (länk). Man ska dock vara försiktig.

http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?p=6278351&highlight=17-50+loose#post6278351

Finns även en video där.

/tony

Gå in på Youtube och sök på Tamron 17-50 så får du upp flera filmer på hur du gör.
Inte svårt alls. Gjorde det själv nyss.

Lycka till

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar