Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tamron 17-50/2,8 eller Sigma 18-50/2,8?

Produkter
(logga in för att koppla)

pontakoj

Ny medlem
Hej!

Har tröttnat på Canons kitob och ska köpa ett nytt normalzoom.
Har kollat på både Tamron och Sigmas normalzoom. Båda kostar ungefär lika mycket och verkar vara lika skarpa.

Vilket ska man satsa på?

MHV
 
Som sagt har stått inför samma val själv nyligen. Läste recensioner och bad om råd på flera ställen, men det var omöjligt att få ett entydigt svar. Hört allt från att båda var lika bra till att det ena eller andra skulle vara odugligt, även om jag kankse överdriver lite. Tillslut valde jag Sigma för att jag tyckte det känndes mer rejält och har tystare autofokus. Efter några dagars användning kan jag bara säga att jag är mycket nöjd, om jag skulle varit mer nöjd med Tamron kan jag ju dock ej veta. Däremot kan jag garantera att iaf mitt ex var ett stort lyft gentemot Canons kitobjektiv. Hoppas du kommer fram till ett beslut som du blir nöjd med! :)

MVH /Magnus
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.