Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tallskog/björkskog location kortfilm

Produkter
(logga in för att koppla)

Strangelove

Medlem
Hej alla glada!

jag försöker hitta en högvuxen tallskog alternativt en björkskog i närheten av stockholmsområdet, för en kortfilmsinspelning.

Det vi letar efter är väldigt likt detta klipp:

http://www.youtube.com/watch?v=8E_75ctcGk8

Det vi hittils hittat är skog som innehåller för mycket blandträd med kvistar och annat krams som är i vägen. Som man ser på klippet är det mest stammar som ska vara i bild...

Skulle vara jätte tacksam om ni kunde tipsa om något ställe som liknar eller skulle se bra ut i bild, gärna inte så långt ifrån Stockholm.

Maila gärna eller slå en signal till mig så berättar jag gärna mer om projektet :)

[email protected]
0704811653

Varmt - Nima

Bilagor

• skog.jpg
    skog.jpg
    70.2 KB · Visningar: 320
Om du inte märkt det så är det typ en halvmeter snö över hela sverige. Kan bli svårt att få till det ;)

Men kolla upp Tyresta nationalpark.

:)

Om du inte märkt det så är det typ en halvmeter snö över hela sverige. Kan bli svårt att få till det ;)

:) ska vara snölandskap. Tänk er klippet/bilden ovan fast med snö ;)

Det jobbigaste är att få fram en kontrastskillnad mellan personen och bakgrunden. I bilden ligger bakgrunden i dimma och personen framträder med sina mörka kläder, förmodligen ligger det en saftig produktion bakom reklamfilmen och med saftiga pengar kan man ändra väderlekar :)

Därför tänkte vi ha två alternativ... Ena med björkträd och svart bakgrund och ljusare kläder på personen.

Det andra alternativet är att hitta någon högvuxen tallskog där ideal fallet skulle solen lägga sig i motljus bakom träden, gärna ett öppet fält...

Tips? idéer?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar