Annons

Tackkort till stundeten...

Produkter
(logga in för att koppla)

dextro

Aktiv medlem
Sonen tog studenten förra veckan och nu ska det skickas tackkort. Jag knäppte bilder hela dagen, men tyvärr hade han solglasögon på sig på de allra bästa bilderna. Av bilderna utan solglasögon är detta den bästa, Tyvärr är bilden tagen med morgonsolen i sidan, vilket gjort halva ansiktet urfrätt... Nästa tyvärr är jag är totalt nollad på PS...

Skulle någon av alla duktiga här på fotosidan kunna göra något åt dels den urfrätta ansiktshalvan, och dels göra en snygg beskärning av bilden så vore jag och hustrun er evigt tacksamma!!!

Bilden finns här:

http://w1.470.telia.com/~u47016233/student/DCP_0138.JPG

/Lasse

jag skulle nog välja en solglasögonbild ändå.
när det är helt utfrätt måste man själv _måla_ dit detaljerna eftersom där inga finns att förstärka.
det går alltså bara att göra underverk med ps om man är bra på att teckna i såna här fall.
dessutom är det väl inte så snyggt att han blundar med ena ögat?

jag skulle definitivt välja en bild med solglasögon, det är ju ändå tydligt att sånt behövdes den här soliga dagen.
(dessutom är det ju coolt med solbrillor.. ;o)

tips: plåta i skuggan nästa gång, det är enklast.

Tack för ditt snabba svar!! Nu är det så att hustrun är emot solglasögon i just det här fallet... trots att de bilderna är väldigt bra, samtidigt är det ju inte så svårt att göra om bilderna igen, bara på med kostymen och mössan och ställa grabben i skugga istället. SMHI har ju lovat en hel del av den varan i helgen...

Kanske en longshot men jag antar att många av bilderna är likartade och att han står i liknande poser... Det går ju faktiskt att använda någon av bilderna med solglasögon och använda ögonen från någon av de sämre bilderna utan solglasögon o peta in dem i den bilden. Länka två likartade bilder, en bra med solbrillor och en lite sämre men utan solbrillor så kanske någon eller jag kan fixa ihop något. Lättast är om solen kommer från samma håll på båda bilderna, gärna tom från exakt samma håll.

Blir svårt att göra det HELT naturligt, lättast är givetvis att ta om bilderna men det skulle ändå vara ett kul projekt att testa.. =)

mvh Erik

Senast ändrad:
Fortfarande inga bilder där hans ögon inte är utfrätta.

Hade jag varit du skulle jag nog ha tagit om bilderna. (Inte speciellt ovanligt har jag märkt när jag talat med folk om hur de tog sina studentbilder..=)

Nej, både du och Christel har rätt. I helgen blir det omfotning, i skugga och framförallt - utan stresen på studentdagen!!

Tack för hjälpen!!

/Lasse

Prova gärna lite olika bildvinklar och bakgrunder när ni tar om bilderna, alltid kul med tackkort som inte följer den vanliga normen. Men det är ju upp till en själv vad man tycker är fint, man förlorar ju å andra sidan inget på att prova.

Lycka till!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar