ANNONS
Annons

Tack fotosidan och alla medlemmar

Produkter
(logga in för att koppla)

mannbro

Aktiv medlem
Med alla trådar om hur Fotosidan bör förbättras och klagomål på att det är för dåliga bilder, för få kommentarer, för dåliga kommentarer, för mycket tekniksnack och annat är det ibland lätt att få intrycket av att Fotosidan inte fungerar som den ska.

Känner därför att det är dags för ett litet inlägg i positiv anda.

Jag har nu fotograferat och varit medlem på Fotosidan i drygt ett halvår. Under detta halvår har jag lärt mig massor och tycker själv att jag utvecklas enormt hela tiden.

Utan fotosidans enormt bra fotoskola hade jag aldrig lärt mig grunderna i exponering, ljus, komposition, skärpedjup och annat så snabbt.

Utan fotosidans forum hade jag inte lärt mig hälften av vad jag kan idag om alla möjliga aspekter av fotografering.

Utan att titta på alla medlemmars vackra, utmanande, nyskapande, fula, överexponerade, tråkiga, röriga, stämningsfulla, roliga och ledsamma bilder och de kommentarer som dessa fått hade jag inte haft möjlighet att lära mig börja få ett "bildseende".

Utan att ge kommentarer hade jag inte pressat mig själv att fundera vad som tilltalar mig i vissa bilder, vad som inte tilltalar mig i andra, funderat över varför jag tycker så och jag hade inte börjat lära mig att sätta ord på det jag känner inför bilder.

Utan att själv ladda upp bilder, få sågningar längs fotknölarna, hyllningar, tips, konstruktiv kritik och uppmuntran hade jag fortfarande stått och stampat på samma ställe som jag började.

Jag är fortfarande en nybörjare, men jag har tagit mina första stapplande steg mot att bli en bättre fotograf och jag vill tacka fotosidan och alla medlemmar för all hjälp jag ständigt får och hoppas att jag också gör något för att hjälpa andra utvecklas.

Hurra för fotosidan! :)

Jäkligt bra skrivet! Bra initiativ, Oscar!!

Bara att instämma, allt detta är så lätt att glömma bort.

/Arne

agré som min gamla lärare skulle ha sagt
Tycker det gnälls lite för mycket här ibland (fast nu gnäller ju jag :)

Ja de vete fan var jag varit i mitt fotointresse om det inte vore för FS! Intresset har kommit & gått under snart 30 år men har exploderat de senaste åren, FS har helt klart en stor del i det...

//Larsa

Jag vill också säga TACK till Fotosidan och ALLA dess medlemmar. :eek:)))
Fotosidan är för mej en stor skattkista med BILDER!!
Och utan David, Christer och Erik ingen Fotosidan, och utan alla medlemmar inga bilder.
Så TACK till alla!! :eek:))

Jag håller också med. Det gnälls alltid i stora "organisationer" det är ofrånkomligt. Tyvärr är det ofta så att gnället hörs mer än berömmen.

Fotosidan har gett mig mycket i mitt nyvaknade fotointresse. Framför allt forumen tycker jag är en guldgruva med kunskap. På FS finns en mycket stor mängd olika inriktningar representerade och det är mycket stimulerande för kreativiteten.

Bra jobbat FS och dess medlemmar.

/Roland

Det bästa med fotosidan är att jag kan ställa vilken fråga som helst (nästan). Frågan blir alltid besvarad av ngn och svararen försöker åtminstone svara sakenligt.

Det finns situationer där jag inte har tid att läsa flera hundra sidor läroböcker. Fotosidans medlemmar har läst och delar med sig sin kunskap. Utan att själv bli mindre klok för det.

Det finns forum där du direkt blir uppmanad att besöka en hjärnskrynklare. Fotosidan har klass och kanske det är en del av svenskheten.

Jag håller med Risto, vad många frågor jag skulle haft om inte fotosidan fanns.

Jag har ställt massvis med frågor och läst andras frågor med deras svar och är supernöjd
med er allihop.

/Jonas, JOP

Vi läser allt, och vi bugar och bockar. Tillsammans med alla engagerade medlemmar är det riktigt kul att driva denna sajten.

Hittade denna tråd av en slump, och jag vill verkligen också tacka Christer, David och Erik för en suverän community. Vill förstås också tacka alla medlemmar och forumvärdar som gör dagen till en glädjestund när jag sätter mig och tittar på och kommenterar bilder.

Ibland kommer jag på mig själv att bli förbannad när jag hör gnäll om att fotosidan blir sämre för var dag som går.. jag vill så gärna få dessa personer på andra tankar :)

Utan Fotosidan skulle min dag bli mycket färgsvagare!!

TACK allesammans!!

ulricahdesign skrev:
Hittade denna tråd av en slump, och jag vill verkligen också tacka Christer, David och Erik för en suverän community. Vill förstås också tacka alla medlemmar och forumvärdar som gör dagen till en glädjestund när jag sätter mig och tittar på och kommenterar bilder.

Ibland kommer jag på mig själv att bli förbannad när jag hör gnäll om att fotosidan blir sämre för var dag som går.. jag vill så gärna få dessa personer på andra tankar :)

Utan Fotosidan skulle min dag bli mycket färgsvagare!!

TACK allesammans!!

Instämmer till fullo! Vill också tacka dem som driver Fotosidan och gör det så bra!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar