Annons

Ta sensuella och snygga bilder på tjej med väldigt långt hår. Söker tips & trix.

Produkter
(logga in för att koppla)

stavsnas

Medlem
En väldigt god vän till mig har ett mycket imponerande fint och långt hår. Hon är i riktigt bra form och i sina bästa år så det skulle verkligen passa att föreviga det. Vi har löst snackat om att ta lite bilder och jag har tänkt länge och väl på hur jag ska kunna använda hennes hår. Hon har inga problem med att visa hud, men jag tror inte det ska visas några "delikata" delar på de färdiga bilderna. Just pga håret behöver hon ju inga kläder, om man är lite kreativ.

Tips, trix samt inspiration (gärna bilder) behövs. Visst vill jag komma på egna vinklar osv men jag tar gärna förslag på vinklar också. Det är ju inte bara för min egen del bilderna tas så det är ju viktigt att några bilder blir bra och jag inte bara experimenterar bort allt.

Som vägledning ang hårlängden så når den såpass långt ner att den täcker baken, utan att hon böjer på nacken. Kvaliteten på håret är riktigt bra, väldigt mjukt och glansigt.

Jag tror ni förstår vad jag menar.
Tacksam för svar (och givetvis tillrättavisning om jag hamnat fel)

/J
 
Tips, trix samt inspiration (gärna bilder) behövs.

/J

Mitt absolut bästa tips: INGEN BLIXT AV NÅGOT SLAG!! Är du inte kung på ljussättning så är det bättre att satsa på naturligt enkelt ljus - och därmed lyfta fram hennes hår och kvinnliga former mer.

Reflexskärm är ett fantastiskt hjälpmedel.
Fönsterljus är alltid fint.
Ljuset inne i en skog är bland det vackraste för människor tycker jag.. -finns ju många olika varianter att välja på också :)

Undvik direkt sol eller hårda kontraster om du inte är ett ESS på exponering och digital bildbehandling.

FOTA i RAW!

Nu fick jag en ide.. du kanske ska fota henne som en älva sittandes på en stubbe eller sten djupt inne i en mörk granskog? Det bästa vore ju om det var dimmigt samtidigt, hehe :)
 
Tack för tipsen sålänge, jag är öppen för fler. Bara ös på!!

Häst, nja det får väl bli nån annan gång kanske!

Vad gäller skogsljus etc är det ju lite kinkigt då begränsningen sitter i kameran. Samtidigt kanske det blir lite snyggt med brus på just denna typen av bilder. Hum...

Upplättningsblixt har jag använt mig av förut, men ni vet säkert något som jag inte gör. Tycker mig inte sett någon störning i de olika ljusfärgerna (men de borde ju rimligtvis vara skillnad)

//J
 
Jag tycker inte alls Du ska vara rädd för att använda blixt.
Varför inte ha solljuset i ryggen (på modellen) och lätta upp det framifrån med en blixt?
Då skimrar ljuset genom håret utan att motljuset tar överhanden.

Ett tips är att fota tillsammans några gånger innan Ni testar "hudbilder".
Varför inte klä henne i en vit, skjorta som även motljuset kan lysa igenom?

/Peter
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.