Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Ta bort korn mha Photoshop
- Trådstartare nicemd
- Start datum
wennerstrom
Aktiv medlem
PluttSkydiver
Aktiv medlem
En annan variant...
Om man först trycker på "channels" så att man får fram "red", "green" och "blue" på bilden. Sen använder man filtret "smart blur" för varje färg och ställer in värderna så att bruset just så pass försvinner.
Det är bara att expremitera på för att få bort så mycket brus som möjligt utan att förlora för mycket nyanser eller detaljskärpan.
Det funkar bra för mig. Kanske det finns nåt bättre sätt om man klurar lite grann.
// Magnus
Om man först trycker på "channels" så att man får fram "red", "green" och "blue" på bilden. Sen använder man filtret "smart blur" för varje färg och ställer in värderna så att bruset just så pass försvinner.
Det är bara att expremitera på för att få bort så mycket brus som möjligt utan att förlora för mycket nyanser eller detaljskärpan.
Det funkar bra för mig. Kanske det finns nåt bättre sätt om man klurar lite grann.
// Magnus
Är det digitalbrus eller korn? Brus går nog att minimera digitalt om än med lite förlust av skärpa. Korn har jag däremot svårt att föreställa mig att det går att göra om man inte gör det selektivt på de ytor som saknar detaljer. Det är ju kornet som bygger upp skärpan.
PluttSkydiver
Aktiv medlem
Mitt sätt funkar hyffsat med bilder från digitalkamera. Kanske det funkar med inscannade bilder också. Vem vet? Det är bara att prova.
Om någon kommer på ett bättre sätt är jag MYCKET intresserad. Leka med bilder i datorn är kul...
// Magnus
Om någon kommer på ett bättre sätt är jag MYCKET intresserad. Leka med bilder i datorn är kul...
// Magnus