Annons

Tävlingsförslag - Foto-Robinsson

Produkter
(logga in för att koppla)

Arleklint

Aktiv medlem
Jag gillar friidrott. Det är ballt med 100-meters löpare, fulla av adrenalin, som specialtränat sprint och kan klämma det under 10s....

... men det som MEST imponerar på mig är 7- och 10-kampare som är så allsidiga att den kan behärska många olika grenar :)

Mitt förslag är att vi gör en tävling bestående av 7 delgrenar - lik tidigare Odenlab-tävlingen, men det ända som räknas är en totalsegrare, den fotograf som lyckats bäst efter alla 7 grenar.

Jag föreslår följande grenar.

- Porträtt utomhus
- Modell i studio
- Actionfoto utomhus
- Landskap
- Naturmacro
- Svartvit dokumentärbild
- Manipulation

Den fotograf som blir segrare efter dessa sju delmoment skulle jag värdera oerhört högt.

Gillar ni min idé?

Antalet möjliga deltagare begränsas en hel del, eftersom de flesta inte har tillgång till studio.

Detta då?

Jag föreslår följande grenar ;)

- Porträtt utomhus
- Modell inomhus
- Actionfoto utomhus
- Landskap
- Naturmacro
- Svartvit dokumentärbild
- Manipulation

Vi håller på med att rodda en tävling, men det är inte klart ännu. Vi hade möte så sent som idag med sponsor och diskuterade upplägg och agenda. Ditt förslag är intressant, men att köra både blir för mycket. Den tävling som vi kommer att köra bygger på samma tänk som vi hade förra gången. Vi lanserar tävlingen inom ganska snar framtid.

Kul att ni har något på G :)

Jag förstår ju att vi inte kan ha två tävlingar igång samtidigt, men kanske ni kan ha mitt tänk i bakhuvudet tills nästa tillfälle. För tanken är kul :)

Rubriken på diskussionen antydde att vi skulle rösta bort en fotograf i varje omgång... kanske tar lite tid med 29000 medlemmar *s* men annars är det väl en kul idé.

/kg, som ser hur pakter bildas och svek uppkommer

För mig är Robinson en Robinson, en person som kan hantera många olikartade situationer. Därav min rubrik :)

...och då får vi förstås bara ha med oss en personlig sak ur kameraväskan när vi skall ut och plåta, eller? ;-)

Nä, allvarligt: kul idé, Janne!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar