Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tävling: Vitbalans?

Produkter
(logga in för att koppla)

skulltula

Ny medlem
Hejsan!

Först och främst kanske jag bör säga att jag är ganska mycket utav en nybörjare, men har stora ambitioner och vill verkligen lära mig fotograferingens ädla konst :)

Det är så att jag hade tänkt ställa upp i någon utav tävlingarna som pågår nu över jul. Dock förstår jag mig inte riktigt på vitbalans-tävlingens kriterier för en godkänd/lyckad bild.
Någon kan kanske ge tips på vad man kan göra?

Tack på förhand!
Mvh Erik

Vi får väl vara tydligare där ser jag.

Du får tolka in vad du vill i temat "Vitbalans" och skapa en bild som du tycker passar på det temat helt enkelt. Fundera runt ordet i sig, inte bara som en teknisk fototerm, så får du kanske lite idéer och visioner till en spännande bild - försök förverkliga den.

Så är det med alla bildtävlingar - den andra tex, "Fågelbord", är ju ett mer tydligt ord och därför kommer det komma in mängder av enkla bilder på fåglar som äter, men det kommer troligen vara någon som vågat gå bortom denna självklara tolkning, eller gjort en fågelbild som verkligen sticker ut bland de andra, som kommer vinna.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar