Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tävling på bildagboken ger warner full rättighet till vinnarbilden.

Produkter
(logga in för att koppla)

RG

Avslutat medlemskap
villkoren
# Du får endast nominera en bild
# Bilden måste finnas på bilddagboken under hela tävlingen. Annars dras ditt bidrag tillbaka.
# Du måste ha tagit bilden själv. Originalet skall kunna skickas in till oss på begäran.
# Bilden kommer visas och vara tillgänglig för alla som besöker bilddagboken om den tar sig till final.
# Du nominerar en bild genom att klicka på den lilla medaljen till höger om bilden i din bilddagbok.
# Genom att delta i tävlingen ger du Bilddagboken rätt att använda ditt bidrag i marknadsföringssyfte.
# Genom att delta i tävlingen ger du Warner Music Sweden AB fulla rättigheter till bilden
# Du måste ha tillåtelse av personen på bilden innan du nominerar den.

Jag tycker dte är jäkligt fult att vinnaren bara får en signerad skiva och warner får ett gratis cd omslag.

Anldeningen till att jag lägger den här är att allt urartar på bdb:s forum.

Är det den här tråden på Bilddagboken det handlar om?
http://bilddagboken.se/p/forum.html?fID=4&tID=40071

Har läst igenom de ca 400 inläggen där (*stön*!), och det verkar som att de har ändrat reglerna lite vart eftersom, vilket väl i så fall borde innebära att olika tävlande deltar i samma tävling fast med olika regler beroende på vilket ögonblick man nominerat sin bild. Dessutom har de ansvariga hittat på egna regler, som inte framgår av de officiella reglerna, långt in i den långa diskussionstråden. Måste vara en rejäl soppa att reda ut om saken dras till sin spets.

Man verkar ju ens inte ha haft skillnaden mellan fyrkantig och kvadratisk klar för sig från början. *fniss*

200cm skrev:
Är det den här tråden på Bilddagboken det handlar om?
http://bilddagboken.se/p/forum.html?fID=4&tID=40071

Har läst igenom de ca 400 inläggen där (*stön*!), och det verkar som att de har ändrat reglerna lite vart eftersom, vilket väl i så fall borde innebära att olika tävlande deltar i samma tävling fast med olika regler beroende på vilket ögonblick man nominerat sin bild. Dessutom har de ansvariga hittat på egna regler, som inte framgår av de officiella reglerna, långt in i den långa diskussionstråden. Måste vara en rejäl soppa att reda ut om saken dras till sin spets.

Man verkar ju ens inte ha haft skillnaden mellan fyrkantig och kvadratisk klar för sig från början. *fniss*
Reglerna som stod i den allmänna informationen ändrades aldrig utan det var bara i den tråden som det ändrades. De ansvariga på BDB är gjorda av inkompetens vilket är synd för det är ett bra koncept.

En del av priset kan väll ses som att man får ens egen bild på skivomslaget. Kan ju vara häftigt får många. :)

/ Erik

Något jag tycker är intressant är den här kommentaren:

# Du måste ha tagit bilden själv. Originalet skall kunna skickas in till oss på begäran.

Vad är orginal?

Om jag fotar en bild i raw, går till datorn och börjar redigera den, sedan skalar jag ner den, sedan gör jag en sista behandling av den innan jag laddar upp den för att den nerskalade ska se bra ut.

Vad är då orginalet?

Är det den sista bilden jag skickar in, då jag har redigerat den? eller ska det vara den innan jag har skalat ner den? (som jag anser är en del i ledet att behandla bilden), eller är det kanske t.o.m. min första .cr2 (raw-fil) som är orginalet, då det är den som kommer från kameran? Men det är inte mitt slutliga verk isf, och om det är den som gäller, vem säger att orginalet då inte är det motiv jag fotar?

Om jag i ett led i redigeringen även lägger på en liten logga eller en vattenstämpel... vad gäller då?

Det dom vill är att kunna ha den i högre upplösning för att den ska vara användbar i marknadsföringssyfte, så kommer dom att nöja sig och kan dom kräva mer än den sista nedskalade bilden som ändå inte är större än dom redan har?

PS. jag skulle aldrig delta i en sådan tävling med någon annan bild än någon som jag redan innan ansett vara något jag skulle släppa public domain. DS.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar