Annons

Tänkte fråga lite..

Produkter
(logga in för att koppla)

anderslind

Ny medlem
Har fotat i några år men mest då naturbilder o.dyl. Tycker det är kul att fota barnen, frun, vännernas barn osv, och har fått en tokig ide att sätta upp en liten "hemmastudio" bara på kul då förståss, ingen buissness eller så...

Så nu undrar jag lite saker.. Hade tänkt köpa en bakgrund (pappers, ska va billigt) Om man bara ska ha en, är det vanlig vit som gäller?

Nästa fråga, finns det några genvägar till hyffsad belysning? blir ju inte så snyggt med bara kamerans inbyggda blixt, förstår att jag inte kommer kunna ta några proffsbilder precis, men vill iaf försöka göra det bästa möjliga med små medel, nån som har tips? Alla ideer mottages tacksamt!

Två tips

1. Innan du startar en ny diskussion, tex en fråga om viss kamera, sök först bland äldre diskussioner för att se om någon annan inte redan har tagit upp ämnet. Notera att det går bra att fortsätta i en äldre diskussion, den kommer då överst på listan igen och fler kommer se den och delta.

2. Tips: skriv en tydlig självförklarande rubrik, inte bara "Hjälp!" eller "Jag har en fråga" - då kommer fler läsa din diskussion.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar