Annons

Tänkbar prisras på D700:an?

Produkter
(logga in för att koppla)

Anjowa

Medlem
Hej!
Jag har väl mer eller mindre bestämt mig för att äntligen köpa en D700. Jag orkar inte längre vänta på att Nikon ska börja hinta om vad som kommer härnäst. Vad det än blir så lär de inte komma i butik för alla förrän tidigast i februari, och så länge vill jag inte vänta. Jag har ett hyfsat nystartat företag som väntar på att få "komma igång" på riktigt och som det är nu fixar inte riktigt min lastgamla D50 de idéer jag har.

D700:an är en bra kamera och kommer inte bli sämre bara för att det kommer en 800 eller liknande. Ett företag säljer huset för 17 999 nu och jag är måttligt sugen. MEN! Något gnager lite ändå. Hur mycket kan D700:an tänkas gå ner i pris när efterföljarna kommer? Hur har det sett ut på tidigare modeller? Snackar vi väldigt många tusenlappar så blir jag inte så säker längre. Att köpa en D800 (eller vad det nu blir) har jag uteslutit för tillfället.

Ja, jag har sökt och sökt om detta, men de flesta trådar om D700an och efterträdare är ett par år gamla och känns inte aktuella.

Finns det andra med samma funderingar och hur tänker ni?

/Josefin

Misstänker att ett par tusen under nuvarande pris kan det bli, sen någon tusenlapp till lite senare, men då får man ju vänta ett tag.

Betvivlar att det blir något större omedelbart prisras. D800 kommer ju trots allt landa på ett bra mycket högre pris än vad D700 ligger på i dagsläget. Någon tusenlapp eller två på sin höjd är min gissning, sen givetvis ytterligare nån tusenlapp eller så på längre sikt.

cameranu.nl

Kolla på cameranu.nl. Jag köpte ett nytt D700-hus där i december 2010 för dryga 15.000 kr. Vet inte vad de ligger på där nu men värt att kolla! :)

Tack för era svar. Det lutar ju åt att det blir ett köp ganska snart. Det kliar så vansinnigt mycket i fotofingrarna och jag längtar efter känslan av att ha köpt en ny leksak.

Cameranu.nl har jag redan kollat. De låg mycket lägre för något år sedan, men nu skiljer det bara en tusing.

Snart tas beslutet!

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto