Annons

Sytt egen kamerarem

Produkter
(logga in för att koppla)

Bellis

Aktiv medlem
Sytt en kamerarem (de som följer med är ju så tråkiga) supernöjd, förutom att jag vänt broderiet åt fel hål. Jahapp, bara att fara och köpa mer tyg då... (också vill jag nog ha broderiet lite längre ner)
Har broderisymaskin så har stygnsatt och broderat på tyg, tog sedan dubbla lager tyg (dels för att den mörka fuskmockan inte skulle lysa igen, dels för att öka tåligheten) som jag spraylimmade ihop för enklare hantering när jag sydde, fuskmocka med vlieseline på undersidan, remmarna har jag tagit från en kattsele, och de har jag sytt fast innan jag fäst fuskskinnet på. Fuskskinnet hade jag hemma och fäst först med spraylim innan jag sydde.

Bilagor

• kameraremElla.jpg
    kameraremElla.jpg
    63 KB · Visningar: 211
Snyggt!

Ja, iväg med dig o skaffa mer tyg så kan du byta kamerarem med humör å dagsform! Då blir det ju ännu roligare :)

Använde du den medföljande remmens fastsättningsöglor eller hittade du på ett eget fix där också?

Snyggt!

Ja, iväg med dig o skaffa mer tyg så kan du byta kamerarem med humör å dagsform! Då blir det ju ännu roligare :)

Använde du den medföljande remmens fastsättningsöglor eller hittade du på ett eget fix där också?

Tack. Jag tog både remmar och spännen från kattselen, men nu då jag vet att det blir bra kommer jag ev ta de som sitter på den medföljande remmen till nästa.
Var väldigt rolig att sy så blir nog några olika 😃

Jättesnyggt!
Men om broderiet har hamnat åt fel håll så är det väl bara att vända på remmen, eller missförstår jag dig nu?
Jag har också sytt min kamerarem, men den är lika "tråkig" som de som går att köpa, fast mycket billigare.

Oj vad häftigt. Jag önskar att jag skulle kunna vara lika bra som dig på det där.
Vilja möjligheter det finns, om man kan vill säga.

Vet du/någon om det finns att köpa färdiga (hemmagjorda så att säga) remmar?

Oj vad häftigt. Jag önskar att jag skulle kunna vara lika bra som dig på det där.
Vilja möjligheter det finns, om man kan vill säga.

Vet du/någon om det finns att köpa färdiga (hemmagjorda så att säga) remmar?

Jag syr gärna upp, tyckte det var roligt att sy den.
Text kan jag stygnsätta i princip vilken som helst i alla typsnitt

Wow, jag måste lära mig någon form av hantverk innan jag går vidare till efterlivet..
Vad är kostnaden för att sätta ihop alltsammans till en färdig produkt?

Wow, jag måste lära mig någon form av hantverk innan jag går vidare till efterlivet..
Vad är kostnaden för att sätta ihop alltsammans till en färdig produkt?

Då ska vi se, kattselen kostade 20 kr (men som sagt köper nog dyrare/bättre kvalitet nästa gång, tog billigaste nu) sen tyget uppskattar jag till 30 kr med lite spill, var billigt per meter det jag köpte, så kanske lite mindre (köpet annat tyg samtidigt så vet inte exakt vad det gick på)
Spraylimmet hade jag hemma sedan tidigare, men en flaska kostar ca 160-170 kr.
Så inte så dyrt om vi inte ska räkna med brodermaskinen, som med kameror, man kan köra budget som man snabbt växer ur eller hur dyrt som helst! Min kostade mellanmycket ;) (också måste man ha brodermellanlägg, speciell tråd, ramar, programvara om man vill styngsätta)

Tack. Jag tog både remmar och spännen från kattselen, men nu då jag vet att det blir bra kommer jag ev ta de som sitter på den medföljande remmen till nästa.
Var väldigt rolig att sy så blir nog några olika 😃

Vill man kunna byta rem väldigt snabbt och säkert så rekommenderar jag anchor-systemet från peakdesign som jag tycker fungerar väldigt bra (deras slide rem är också bra men inte superbekväm och din är betydligt mera personlig) . https://peakdesign.com/store/anchor-links :

Jag gick en annan väg och sydde på en bit tyg på orginalremmen.
(tips: lägg ett tunt papper på den gummerade sidan av remmen så glider det fint genom symaskinen och riv sen bort det fastsydda papperet)

Bilagor

• DSC04079_ph1_800p.jpg
    DSC04079_ph1_800p.jpg
    245.4 KB · Visningar: 54
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar