Annons

synkroniseringsterminal sb-800 och sb-28

Produkter
(logga in för att koppla)

Ellson

Medlem
Innan jag ställer min fråga vill jag bara säga att jag hittade följande http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=47714&highlight=Synkroniseringsterminal men att det inte riktigt besvarade min fråga.

Jag har en sb-800, sb-28 och D70s. Jag önskar styra min sb-800 trådlöst från min D70s med blixten i remote-läget (kanal 3, grupp A). Min D70s har jag i blixtläge kommando-manuell. Detta fungerar utan några problem. Nu vill jag även styra min sb-28. Jag vet att om jag kopplar en pc-sladd från min sb-800 (synkroniseringsterminal, de nedre uttaget av de två) så ger den en styrsignal men frågan är om jag kan koppla in den andra ändan i min sb-28:s synkroniseringsterminal (mha en hane-hane pc-kontakt) eller om jag måste ha en blixtsko som tar emot pc-sladden och som jag i sin tur placerar min sb-28 i?

Ska tilläggas att båda blixtarna körs i manuellt läge så även kameran.

Tacksam för svar!

Hej! Vi ser att du kör med AdBlock. Vi förstår att man kan ogilla annonser men det är en viktig inkomstkälla för att driva denna sajt och täcka de kostnader vi har. Om du inte vill slå av Adblock för just Fotosidan så stöd oss gärna genom att till exempel köpa ett Plus-medlemskap.
ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto