Annons

Synkproblem 7Hi?

Produkter
(logga in för att koppla)

Maverick

Aktiv medlem
Hej!

Var och fotograferade ett årsmöte igår. Till min stora förskräckelse upptäcker jag att kameran inte verkar synka blixten rätt. Åtminstone inte särskilt stabilt. Var tredje bild ungefär blev bra, en tredjedel blev så dåliga att inga program i världen kan rädda dem och en tredjedel hamnade mitt imellan och är väl räddningsbara med lite arbete i PS.

Är det någon annan som haft liknande problem? Jag använder en 5600HSD blixt.

Jag går i valet och kvalet att reklamera kameran och försöka få ett tillgodokvitto. För jag känner inte att kameran är tillförlitlig. Om man ska kunna ta fotouppdrag så måste ju mer än var tredje bild bli rätt exponerad.

Mvh
Maverick

Kan det vara någon inställning kanske...

Själv kör jag med Minoltas gamla 5600 hs, och har precis testat den till min D7Hi... Det funkar med manuellt inställd blixtstyrka...
Det var riktigt fascinerande! Jag kände hur jag fick kontroll över ljuset på ett helt nytt sätt, som första gången man började mixtra med bländare/slutare!

Men jag har allvarligt funderat på att skaffa 5600 HSD, för att ha automatik oxå...
Berätta gärna om du får rätsida på det...

/Micke

Jag har en H7i och jag har läst andra forum om att den ska ha sync-problem, men å andra sidan så läste jag även om dem som inte hade några problem med syncen.

Ska bli väldigt intressant och höra vad Minolta har att säga.

Det enda jag kan säga än är att killen på Minolta inte lät särskilt överraskad. Det var ett ganska kort samtal innan han bad mig att skicka in prylarna.

Han trodde att han mindes att det eventuellt var en kamera han hört talas om med ett liknande problem...

Så det verkar inte vara helt okänt iaf.

/Maverick

Nu har jag fått tillbaka kameran, det var någon synkkrets som var trasig i kameran.

Servicen var lite långsam men de fixade å andra sidan till den där gummiflärpen som sitter runt sökaren som bonus. Så på det hela taget så är det bra konsumentservice.

Mvh
Maverick

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar