Annons

Synkkabel

Produkter
(logga in för att koppla)

humbug

Aktiv medlem
Vilken blixtsynkkabel (til studioblixtar) använder ni till eos 10d. För mig fungerar vissa men har hört att det finns de som fungerar.

Problemet består i att det är fel polaritet på kontakten i 10d, ala andra som inte är canonkameror har inte det problemet. Har hört att det skall vara samma problem med vissa analoga canonkameror.

Så, vilken sladd skall jag köpa.

Om det är en standard studioblixt, ex,. Elincrom (har även testat andra) så har det inget med polaritet på PC kontakten. en ren kortslutning skall lösa ut en studioblixt... på min EOS 1D MKII och EOS 3 så är det inga som helst problem...

Kabeln spelar ingen roll

Kolla upp vad det är för blixtar, och vad din kamera tål i syncspänning.

Är du osäker kan du köpa en SafeSync

Jag har provat massor olika kombinationer. Safesync är nog det bästa.

Vill man köra trådlöst så har Aifo.se en mycket bra IR sändare för ca 1500kr

/Adam

teamfoto skrev:
Kabeln spelar ingen roll

Kolla upp vad det är för blixtar, och vad din kamera tål i syncspänning.

Är du osäker kan du köpa en SafeSync

Jag har provat massor olika kombinationer. Safesync är nog det bästa.

Vill man köra trådlöst så har Aifo.se en mycket bra IR sändare för ca 1500kr

/Adam

Du råkar inte ha enb länk dit? :p
Jag har surfat och letat på nätet och kan bannemej inte hitta nån info/länk om det.
pls... :)

God fortsättning!
Mvh Mats

humbug skrev:
Vilken blixtsynkkabel (til studioblixtar) använder ni till eos 10d. För mig fungerar vissa men har hört att det finns de som fungerar.

Problemet består i att det är fel polaritet på kontakten i 10d, ala andra som inte är canonkameror har inte det problemet. Har hört att det skall vara samma problem med vissa analoga canonkameror.

Så, vilken sladd skall jag köpa.

Skippa sladden o köp en ir sändare istället, tycker personligen att de t är bra mycket smidigare med en sån än att snubbla runt över sladdar. En jag har som fungerar bra till ett överkomligt pris e Prolinca IR transmitter. Säljs på Scandinavian bl.a för runt 1000 lappen.
Rekommenderas.

Jag har typ de äldsta studioblixtar man kan få tag på och jag kör med vanlig kabel. Dock hade jag ett problem med en kabel först, men så skarvade jag på lite kabel till och sedan dess har det inte varit problem.

Mvh
Maverick

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar