Third eye
Aktiv medlem
Gokväll!
Jag blir inte klok på detta.
Undrar kort och gott om synkkabel transporterar ttl-signal?
Jag har aldrig använd synkkabel och mina googlesökningar ger inte riktigt mig svar som jag förstår.
Jag har sedan tidigare 5 st ttl-blixtar som jag styr med ttl-sändarer från kameran till 3 ttl-mottagare på 3 av 5 blixtar, de andra två har inbyggd mottagare.
Sändare: 1 x yn-622c-tx
Mottagare : 3 x yn-622c
Blixtar 2 x 430exII, 1 x yn-600ex-rt, 2 x yn685
Fungerat kalasbra till för mig väldigt låg kostnad, men kraften räcker inte till för utomhusfotande med softboxar.
Har därför tänkt skaffa 2 st Godox AD600 (Godox, Xplod, sheeta eller vilket namn det nu blir, samma blixt).
Kan jag, utan att andra sändare, styra ALLT med ett par extra yn622c? Alltså hänga på 2 mottagare på studioblixtarna, koppla med synkkabel och få ttl?
Kan jag knyta ihop säcken så rubbet går på ttl?
Mycket text för enkel fråga kanske, men ni ser sammanhanget kanske
Jag blir inte klok på detta.
Undrar kort och gott om synkkabel transporterar ttl-signal?
Jag har aldrig använd synkkabel och mina googlesökningar ger inte riktigt mig svar som jag förstår.
Jag har sedan tidigare 5 st ttl-blixtar som jag styr med ttl-sändarer från kameran till 3 ttl-mottagare på 3 av 5 blixtar, de andra två har inbyggd mottagare.
Sändare: 1 x yn-622c-tx
Mottagare : 3 x yn-622c
Blixtar 2 x 430exII, 1 x yn-600ex-rt, 2 x yn685
Fungerat kalasbra till för mig väldigt låg kostnad, men kraften räcker inte till för utomhusfotande med softboxar.
Har därför tänkt skaffa 2 st Godox AD600 (Godox, Xplod, sheeta eller vilket namn det nu blir, samma blixt).
Kan jag, utan att andra sändare, styra ALLT med ett par extra yn622c? Alltså hänga på 2 mottagare på studioblixtarna, koppla med synkkabel och få ttl?
Kan jag knyta ihop säcken så rubbet går på ttl?
Mycket text för enkel fråga kanske, men ni ser sammanhanget kanske