Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sydsvenskans löpsedel hade en intressant koppling bild/rubrik

Produkter
(logga in för att koppla)

mipert

Aktiv medlem
Jag kunde inte låta bli att dokumentera löpet på Sydsvenskan i dag.
”Drömhus blev mardröm” som rubrik bredvid en bild på det halvfärdiga Turning Torsobygget.

För er som inte vet allt är Turning Torso halvfärdigt (bilden från festen över att bygget är halvägs) och när det är klart blir det europas högsta bostadshus med sina 190 meter.
Mardrömshuset var en villa som hade fått över etthundra anmärkningar av inspektören.

Bilagor

• löp.jpg
    löp.jpg
    46.6 KB · Visningar: 884
mipert skrev:
För er som inte vet allt är Turning Torso halvfärdigt (bilden från festen över att bygget är halvägs) och när det är klart blir det europas högsta bostadshus med sina 190 meter.
Mardrömshuset var en villa som hade fått över etthundra anmärkningar av inspektören.
Finns det inte en risk att Torsobygget blir en mardröm oxå...?

Jo, tydligen är det inte så många lägenheter som är sålda för tillfället. Men vem har råd? Inte ens IT folket nu när lufetn gått ur.

/pl

Hörde i P1:s bostadsprogram för bra länge sen att konsthandaren PO Börjesson hade köpt övervåningen. Det enda han skulle komma att sakna, trodde han, var en laxtrappa från sundet så han kunde plocka färsk lax på morgonen :)

Dagens löp var också bra, det handlade om en man som kedjats fast under en ”sexlek” och eftersom kvinnorna stack med hans värdesaker fick han ”gå till polisen” för att komma loss!

mipert skrev:
Dagens löp var också bra, det handlade om en man som kedjats fast under en ”sexlek” och eftersom kvinnorna stack med hans värdesaker fick han ”gå till polisen” för att komma loss!
Säkert att det var Sydsvenskan? Låter Aftonbladet eller Expressen tycker jag..!

Jodå, det var sydsvenskan. Det var inte huvudnyheten med fetaste rubrikerna.
Även en riktig dagstidning kan skriva om sexlekar tycker jag.

För någon vecka sedan stod det något i stil med

"man gripen för våldtäkt på sjukhus"

Kan ju tolkas på lite olika sätt :)

//Uffe

Bjelkengren skrev:
För någon vecka sedan stod det något i stil med

"man gripen för våldtäkt på sjukhus"

Kan ju tolkas på lite olika sätt :)

//Uffe

hahaha, jag dör av skratt. jag undrar om det var en jätte eller om sjukhuset var väldigt litet...undrar om det finns krisgrupper som kan ta hand om sjukhuset efter denna säkerligen mycket traumatiska upplevelse...

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar