Annons

Svenska rallyt 2006

Produkter
(logga in för att koppla)

Peter W

Aktiv medlem
Ni som har varit här förut vilka sträckor/platser är bäst att fota ifrån? Själv gillar jag Lesjöfors, har varit där en gång förut. Posta era erfarenheter och åsikter inför rallyt 2006.

Utrustning och fototips kan vara roligt för alla
så posta på nu

TIDPLAN

Fredag 3/2
SS1 Fredriksberg 1
SS2 Lejen 1
Service Uddeholm service Park
SS3 Fredriksberg 2
SS4 Lejen 2
SS5 Vargåsen 1
SS6 Hagfors Sprint 1

Lördag 4/2
SS 7 Hara 1
SS 8 Sundsjön 1
SS 9 Likenäs
SS10 Hara 2
SS11 Sundsjön 2
Service Uddeholm Service park
SS12 Vargåsen 2
SS13 Hagfors Sprint 2
Service Uddeholm service park

Söndag 5/2
SS14 Lesjöfors 1
SS15 Rämmen 1
SS16 Malta 1
SS17 Lesjöfors 2
SS18 Rämmen 2
SS19 Malta
Leg finish Karlstad

Vet faktiskt inte vilken sträcka som e bäst o fota ifrån, alla e väl bra o mindra bra på sitt sätt!

Dem sträckorna jag ska ut på är
SS 8
SS 10
Sprinten

Skall man använda blixt när man fotar ute i skogen?
Motljusskydd?

Drakcir skrev:
Vet faktiskt inte vilken sträcka som e bäst o fota ifrån, alla e väl bra o mindra bra på sitt sätt!

Dem sträckorna jag ska ut på är
SS 8
SS 10
Sprinten

Skall man använda blixt när man fotar ute i skogen?
Motljusskydd?

Det går bra att använda både blixt och motljusskydd på en kamera när man fotograferar rallybylar i skogen.

Var ute idag. Helt under bart. Här är grönholm på sträcka 8 solen gjorde att jag fick många fina bilder här.

/Daniel

Bilagor

• grönholm2.jpg
    grönholm2.jpg
    56.9 KB · Visningar: 706
Kallt! men mycket trevligt ute i skogen. Man fick knalla omkring lite för att hålla värmen uppe i fötterna.

Bilagor

• svenska-rallyt-2006-galli.jpg
    svenska-rallyt-2006-galli.jpg
    29.7 KB · Visningar: 467
ser ut att va Gigi Galli?

och fryser man har man antingen klätt sig för dåligt eller för dåligt med fart i brasan... :)

Det finns inga kläder som tillåter en att förflytta sig en bit ut på en sträcka utan att svettas ihjäl och samtidigt hålla en varm när man står still i två-tre timmar eller mer, tyvärr. Brasor hatar jag - röken sabbar lätt bilderna, om man inte gillar dimma förstås. :/

Visst var årets rally kallt, men då blir det ju ofta fint ljus, så det var nog värt det.

Bilagor

• crw_3189-400px.jpg
    crw_3189-400px.jpg
    57.6 KB · Visningar: 360
Oj! Vilka fina bilder. Jag var vid Lesjöfors och där finns det en kurva och ett krön där de hoppar lite grann. Nästa år skall jag prova en annan sträcka,
jag fotade mest med F5 och analogt så go känsla med den kamera. Fotade lite med D70 70-200 2.8VR och 1.7 konverter. Kul med ca.500mm brännvid men men jag fick ingen klockren bild.

// Peter

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar