Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Svensk youtubekanal om Premiere pro

Produkter
(logga in för att koppla)

Astral

Medlem
Hej

Jag heter Peter och är medialärare. Jag har undervisat i Premiere pro i snart 20 år och har nu gjort en youtubekanal där jag börjat lägga upp videolektioner i programvaran.
Jag försöker följa strukturen kring hur jag gör videolektioner för min andra arbetsgivare moderskeppet, och tänkte börja med att gå igenom alla grunder.

Men min fråga är nu... Vad tror ni skulle vara intressant för någon som är lite mer van användare av Premiere pro att lära sig?
Färgredigering?
Ljudredigering?
Dynamic link?
Proxyredigering?

Roligt att höra vad andra skulle tycka var intressant att lära sig

P.S Här är en länk till kanalen: https://www.youtube.com/@premierekartan

/ Peter
 
Hej
Jag använder mig mkt av youtube när jag vill lära mig nya saker. Utan alla engelskspråkiga klipp därute skulle jag varit lost. Jag ser att din sista video lades upp för ett antal månader sen. Vill man lyckas tror jag på att vara ihärdig och långsiktig. Blir kanalen tillräckligt poppis kan du t.o.m tjäna pengar på den via reklam, samarbeten med liknande sidor e.t.c. Ex. ta kontakt med ex. Moderskeppet så du kan ha en länk i beskrivningen som ger tittaren chans till ex. 5 - 10% rabatt på ett abbonemang.

Hade jag varit en "fena" på ex. PP så hade jag startat en kanal för länge sen.
 
Bra initiativ. Jag ska kika på rullarna vid tillfälle.
Vegas är min redigerare men om jag behöver växla till eller komplettera med PP så är detta projekt lämpligt att börja med. PP är ju knöligare och krångligare än Vegas som är intuitivt och har låg inlärningströskel.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.