hitanditan
Aktiv medlem
Hej! Har köpt en Canon 60d från Hong kong utan svensk meny i kameran,. Finns det sådan att ladda ner någonstans? Hoppas på snabbt svar från er kunniga på detta område. tack i förhand
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hej! Har köpt en Canon 60d från Hong kong utan svensk meny i kameran,. Finns det sådan att ladda ner någonstans? Hoppas på snabbt svar från er kunniga på detta område. tack i förhand
Men alla kameror har väl svenska oavsett var dom är köpta?
Finns inte svenska med som val?, under "språk" i menyn... eller "language" står det om menyn är på engelska..
Nej, det gäller tydligen inte kameror för den asiatiska marknaden.
Råkade ut för liknande problem när jag ovetande köpte en gråimporterad SE-mobil för några år sedan. Leverantören hade bytt språkmodul till västeuropeisk, men efter att jag gjort fw-uppdatering var det tillbaka till vitryska, bulgariska, rumänska och liknande...
Min 60d har kinesiska? och engelska som val.
Nej, ofta brukar det finns tre (ibland ännu fler) olika språkmoduler, beroende på var kameran är köpt någonstans.Men alla kameror har väl svenska oavsett var dom är köpta?
Finns inte svenska med som val?, under "språk" i menyn... eller "language" står det om menyn är på engelska..
Det är faktiskt ofta betydligt lättare att förstå de olika funktionerna i de engelska menyerna än i de svenska. Generellt är goda kunskaper i engelska inte särskilt vanligt bland japaner, och kunskaper i svenska är förstås i det närmaste helt icke-existerande. Vilket resulterar i en hel del kryptiska beteckningar i svenska menyer...
För egen del brukar jag därför normalt välja att ställa in det engelska språket i mina kameror, även ifall det går att välja svenska. Mera lättarbetat och mindre tidsödande grubbel, tycker jag.
.