Annons

Svartvita fotografier på Tappströms tegelbruk Ekerö

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej,

Min far fotograferade Tappströms Tegelbruk på Ekerö någon gång på 1950-talet.

Det hölls en utsätllning av hans (svartvita) fotografier i någon lokal på Ekerö antagligen på 1990-talet.

Jag har kvar dessa fotografier som är monterade på vit papp.

48 st bilder i storlek 390x290 mm mont. på vit papp i storleken 500x350 mm samt 1 st bild i storlek 350x285 mm, även den mont. på papp men i samma storlek som bilden.

Jag bif. 2 st bilder för info varav den ena är den mindre.

Kan dessa bilder av intresse för någon?
Har de något värde?

Tråkigt att bara slänga dem.

Bilagor

• 20221122_140336.jpg
    20221122_140336.jpg
    700.2 KB · Visningar: 56
  • 20221122_140411.jpg
    20221122_140411.jpg
    814.1 KB · Visningar: 59
Jag har kontaktat kommunen och inväntar svar. Kan vara bra att få fler "infallsvinklar" på hur jag bör agera, därför frågar jag här också.

Nu vet jag inte vilken enhet på kommunen du har kontaktat men stadsarkivet är din vän när det kommer till sånt här, generellt brukar arkiv vara rätt återhållsamma med att ta emot samlingar men den här verkar vara rimlig i storlek och tydligt definierad till innehållet så jag tror att dom är intresserade. Det finns inte någon hembyggdsförening som är intresserad annars? I min hemkommun hade dom garanterat varit det och sannolikt byggt en utställning baserad på materialet.

Nu vet jag inte vilken enhet på kommunen du har kontaktat men stadsarkivet är din vän när det kommer till sånt här, generellt brukar arkiv vara rätt återhållsamma med att ta emot samlingar men den här verkar vara rimlig i storlek och tydligt definierad till innehållet så jag tror att dom är intresserade. Det finns inte någon hembyggdsförening som är intresserad annars? I min hemkommun hade dom garanterat varit det och sannolikt byggt en utställning baserad på materialet.
Jag mailade till [email protected]. Hoppas att den som läser det skickar det vidare till rätt instans. Bra tips om hembygdsföreningar. Ska leta. Gick med i en fb-grupp: Ekerö i bilder & historia - nu och då. Kanske får napp där :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar