Annons

Svart runt bilden

Produkter
(logga in för att koppla)
Vilken 24/1,8? Om det är Sonys egen av den här modellen så är den gjord för APS-C och inte småbild:

Vilken 24/1,8? Om det är Sonys egen av den här modellen så är den gjord för APS-C och inte småbild:

Stämmer, men det har funkat innan. Något jag kan ändra inställning i kameran för?

Stämmer, men det har funkat innan. Något jag kan ändra inställning i kameran för?
Det finns nog ett auto-beskärningsläge som beskär bilden till APS-C direkt i kameran om du monterat ett APS-C-objektiv, vilket förstås innebär att du tappar sensoryta och även i praktiken lika gärna skulle kunna använda ett 35/2,8 på hela sensorn för samma resultat.

Det finns nog ett auto-beskärningsläge som beskär bilden till APS-C direkt i kameran om du monterat ett APS-C-objektiv, vilket förstås innebär att du tappar sensoryta och även i praktiken lika gärna skulle kunna använda ett 35/2,8 på hela sensorn för samma resultat.

Ah, ok. tack för svar. :)

...för övrigt hittade jag tillslut var någonstans i kameran man löst problemet. Aps-c sensorn var urkopplad.

Hej! Vi ser att du kör med AdBlock. Vi förstår att man kan ogilla annonser men det är en viktig inkomstkälla för att driva denna sajt och täcka de kostnader vi har. Om du inte vill slå av Adblock för just Fotosidan så stöd oss gärna genom att till exempel köpa ett Plus-medlemskap.
ANNONS
Förhandsboka nya Fujifilm GFX100RF hos Götaplatsens Foto