Annons

Svar angående Brallorna nedragna

Produkter
(logga in för att koppla)

Kungsholms Foto

Ny medlem
Vi har idag beslutat att efter samtal med Patrik ersätta honom med 1st. Batterigrepp och 1st. batteri till EOS 5D MKII då vi bara kan erkänna att vi gjort ett enormt misstag och lämnat ut kameran till fel person. Vi hoppas att vi på detta sätt at vi kan få tillbaka lite av det förtroende som vi under flera år byggt upp till våra kunder.

Detta misstag är enbart slarv av oss i butiken på grund av den mänskliga faktorn och vi kommer att se över våra rutiner gällande förhandsbokningar.

Mvh Kungsholms Foto
 
Vi har idag beslutat att efter samtal med Patrik ersätta honom med 1st. Batterigrepp och 1st. batteri till EOS 5D MKII då vi bara kan erkänna att vi gjort ett enormt misstag och lämnat ut kameran till fel person. Vi hoppas att vi på detta sätt at vi kan få tillbaka lite av det förtroende som vi under flera år byggt upp till våra kunder.

Detta misstag är enbart slarv av oss i butiken på grund av den mänskliga faktorn och vi kommer att se över våra rutiner gällande förhandsbokningar.

Mvh Kungsholms Foto

Har läst den tidigare tråden, Kan förstå att det är Surt att komma överens med säljare och sen åka dessa mil för att sen inte kunna göra affären, dock som även många sagt är vi inte mer än människor och saker blir fel ibland.

Klockrent att ni tar emot denna kritik som är lite mycke ris innan ni hinner lägga in en respons.

/mvh Fortsatt kund.
 
Härligt att se att ett företag erkänner sina fel och gör något för att rätta upp det så gott det går. har följt tråden innan och tycker ni har reparerat bra,både med ett plåster på såren men framför allt att ni går ut med det hela här.
 
Ja som Kungsholms foto själva har nämnt så har dom kontaktat mig på telefon nu under förmiddagen. De beklagar sitt misstag och jag har fått kompensation. Jag känner mig nöjd och tillfreds med detta och anser därmed saken utagerad.

mvh

Patrik
 
Bra gjort av er men synd att det ska behöva komma fram här innan nåt hände.

Men som sagt alla kan göra fel & hoppas det inte upprepas då detta finns dokumenterat nu.
 
Kan jag bara fråga kungsholms foto varför dom sålde kameran i förväg.

Om det var för att få den såld eller om försäljaren inte såg namnet som var skrivet.
 
Kan jag bara fråga kungsholms foto varför dom sålde kameran i förväg.

Om det var för att få den såld eller om försäljaren inte såg namnet som var skrivet.

Den som kom in och köpte kameran sa att han hade pratat med någon i butiken och ställt undan kameran, då tog säljaren för givet att det var den rätta kunden och det var där det brast då säljaren inte frågade efter namn på den som köpte kameran. Som vi sagt tidigare ett dumt och klumpigt misstag av oss i butiken. Det blev nog en dubbelbokning av kameran och vi tar på oss det och skall som sagt se över våra bokningsrutiner.

Mvh Kungsholms Foto
 
Den som kom in och köpte kameran sa att han hade pratat med någon i butiken och ställt undan kameran, då tog säljaren för givet att det var den rätta kunden och det var där det brast då säljaren inte frågade efter namn på den som köpte kameran. Som vi sagt tidigare ett dumt och klumpigt misstag av oss i butiken. Det blev nog en dubbelbokning av kameran och vi tar på oss det och skall som sagt se över våra bokningsrutiner.

Mvh Kungsholms Foto

Då förstår jag, det låter rimligt.
Alla är mänskliga och jag förstår ju att ni handlade i god tro och inte av snikenhet. Det är ju ingen svårsåld kamera så ni hade inget att vinna på att sälja den till någon annan.

Jag tror att saken är utagerad eftersom den presumtiva köparen skrev att han var nöjd och han fick en generös kompensation
 
Det jag undrar är varför valde patrik att gå ut i forumet med detta? Han hade väl lika gärna kunnat prata med butiken på en gång. Butiken tycker jag har uppträtt väldigt proffsigt i detta och hanterat sitt misstag på ett bra sätt.
 
Det jag undrar är varför valde patrik att gå ut i forumet med detta? Han hade väl lika gärna kunnat prata med butiken på en gång. Butiken tycker jag har uppträtt väldigt proffsigt i detta och hanterat sitt misstag på ett bra sätt.

Ja egentligen vill jag inte riva och slita mer i detta men eftersom du ställer en rak fråga till mig måste jag svara då. Kort sagt så var det så att när jag var inne där i butiken så var det enda besked jag fick att de var ledsna och att de inte "kunde" göra något. Vad skulle jag då prata om? Nån kompensation hade jag inte i åtanke, varken då eller när jag skrev inlägget, jag ville bara köpa "min kamera", jag erbjöds vid tillfället inte någon kompensation heller. Ja jag är som sagt nöjd nu och kommer inte att diskutera det hela något mer.
 
Jag tycker att det var ett bra sätt att kompensera kunden på.

Mänskliga faktorn är väldigt ofta orsaken till fel. Därför ska just rutinerna ta hand om det mesta.

Skulle väl dock säga att man tycker ju att personen som lovade att hålla kameran, eller någon annan för den delen, kanske skulle ha diskuterat det hela direkt med annan personal och därmed så hade dessa trådar här på fotosidan kanske kunnat undvikas också.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.