Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

sv/v dia?

Produkter
(logga in för att koppla)

Curacao

Aktiv medlem
Hej på er!

För c.a. ett år sedan började jag fota digitalt eftersom jag inte fick tag på någon bra diafilm utomlands. Det blev en G7 följt av en E-400 och innan jag tröttnade på digitalt avslutade jag med en K-10. Varför? Jag kom på mig själv med att ta en himla massa kort men jag slutade att FOTOGRAFERA!

Nu är jag tillbaks till analogt(mycket beroende på att jag fick min Hexar RF fixad till rimlig kostnad) och har upptäckt dr5 i Denver USA, men det känns dyrt, krångligt och osäkert. Är det någon, som har erfarenhet och tips om sv/v dia typ Kodak reversel-kit, Rollei(iso 6 - 10 i praktiken!!!!) eller någon annan teknik?

Jag har ingen erfarenhet av mörkrumsarbete.

Under min digitala period fick jag en tanke om att konvertera mina färgkort till sv/v och printa ut dom på bra OH - papper, men jag kom inte så långt att jag provade,

Tacksam för alla tips!

Mvh "Curacao"
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.