Annons

Svårt att använda Fotosidan.se

Produkter
(logga in för att koppla)

mikaelj_1975

Avslutat medlemskap
Jag har enorma problem med att vara inne på fotosidan. Har letat efter en tråd om detta men hittade bara en och den rörde Linux.

Allmänt surfande på Fotosidan.se i Firefox och Opera går slött och hackigt. Värre blir det när jag skall lägga upp en bild eller göra nåt annat där formulär är inblandade. Då hoppar bokstäver fram en i taget väldigt långsamt. Jag kan hinna skriva ett stycke innan ett ord visar sig. Datorn blir också riktigt tung. Skall jag skrolla ner så är skrollfunktionen låst först och sen kan jag flytta ner nån cm innan den tillfälligt låser sig igen.

Jag sitter med Windows XP SP3, kör oftast Firefox eller Opera när jag går ut på nätet. Jag har bara detta problem med Fotosidan.se. Inga andra hemsidor jag besöker beter sig så här.

Nu tvingas jag sitta med Internet Explorer och det gillar jag inte alls. IE är en säkerhetsrisk och man vill ju inte paja sin dator.

~50% av dom som kör Windows använder Firefox på FS, det är även FF som Christer m.fl använder när dom utvecklar FS. Så något generellt problem med FF under Windows i kombination med Fotosidan skulle jag nog på rakarm kunna svära på att det inte finns.

-Thomas

har inte minsta problem med Fotosidan... har XP och firefox... tycker fotosidan är en av dom snabbaste sidorna på webben... så jag kan inte hålla med... funderar på om det kanske kan var ett interntproblem isolerat just till din maskin?

Kalle_B skrev:
har inte minsta problem med Fotosidan... har XP och firefox... tycker fotosidan är en av dom snabbaste sidorna på webben... så jag kan inte hålla med... funderar på om det kanske kan var ett interntproblem isolerat just till din maskin?

Om det är min maskin så tycker jag det är konstigt att det bara är denna hemsidan som påverkas. Tunga flashsidor som youtube fungerar felfritt.

talthoff skrev:
~50% av dom som kör Windows använder Firefox på FS, det är även FF som Christer m.fl använder när dom utvecklar FS. Så något generellt problem med FF under Windows i kombination med Fotosidan skulle jag nog på rakarm kunna svära på att det inte finns.

-Thomas

Jag har haft min egna dator som orsak ett tag nu men eftersom det bara strular med Fotosidan så blir man fundersam. Jag kör Firefox 3 med NoScript och AdBlock Plus. Funderar om dom gör nåt men det känns konstigt med då inga andra sidor påverkas.

Vore kul att hitta en lösning då Fotosidan tillhör en av dom mest besökta sidorna hos mig...

Edit: I Noscript så är fotosidan satt som tillåten och likadant med Adblock. Alltså inget blockeras på Fotosidan...

Kan hända...
Jag blockar i alla fall allt som inte rör adressen jag skriver in i adressfältet. Allt sånt som google-analytics, adtoma etc är lagda i untrusted zone...

Fortsätt kör med Firefox, men installera IE Tab och växla med ett musklick till att köra IE i en Tab i Firefox. Mycket smidigt om det är någon sidan som inte ser bra ut i Firefox.

De övriga jag har är Adblock Plus, NoScript, Sxipper, Undo Closed tabs, Hyperwords. Med dessa är Eldräven riktig bra.

Michael

Michael f8 skrev:
Fortsätt kör med Firefox, men installera IE Tab och växla med ett musklick till att köra IE i en Tab i Firefox. Mycket smidigt om det är någon sidan som inte ser bra ut i Firefox.

De övriga jag har är Adblock Plus, NoScript, Sxipper, Undo Closed tabs, Hyperwords. Med dessa är Eldräven riktig bra.

Michael

OK, skall ta en titt på IE Tab. Får se om den gör det stabilare. Låter konstigt men men :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar