Annons

Surftown extremt slött senaste tiden?!

Produkter
(logga in för att koppla)

avlsutad110823

Avslutat medlemskap
Hej

Är det fler än jag som uppelvt att Surftoens servrar är extremt sega, tom så sega att ens hemsida ger timeout mitt i sidorna mm.
Det har händ flera gånger de senaste veckorna.
Syns klart i besöksfrevensen, istf kanske 300-400 besök så är man nere i under 100 de dagar det är segt.

Deras support har svarat:
ack för ditt mail.

Vi har märkt av mindre oregelbundenheter i driften, men de problemen vi iakttagit är nu lösta. Vi beklager eventuella problem som uppstått i förbindelse med detta.

froderberg skrev:
Det enda jag märker är att de verkar ha ett uselt spamfilter.

Ändrades för två dagar sedan. Fick 20 i vanliga fall, idag två.

Sedan hjälper det att sätta upp filter med.

Det som filtret släpper igenom tar Thunderbird.

Bilagor

• namnlöst-1.jpg
    namnlöst-1.jpg
    76.2 KB · Visningar: 206
froderberg skrev:
Thunderbird???

Vilka inställningar rekommenderar du?

Jag rekommenderar att du sätter upp ett liknande filter som jag har i bilden där så länge du inte har utländska kunder, men du kan skippa att lägga till stilbild.nu som ett filter. Bara jag som har det för att spammarna spoofar min mejl för att lyckas spamma mig.
Annars låter jag Thunderbird skicka vidare allt spam till papperskorgen, som töms vid varje nedstängning. Vad som är spam eller inte kommer Thunderbird lära sig allt efter som du markerar vad du vill ha eller inte.

Det är en härlig känsla när jag ser den jobba. 40 nya meddelande, 39 markeras som skräp och skickas vidare, därefter återstår kunden i den 40:e meddelandet.

Senast ändrad:
Fråga 1: Kan jag kopiera din lista

Fråga 2: Är Thunderbird ett separat program, eller en tjänst hos Surftown?

froderberg skrev:
Fråga 1: Kan jag kopiera din lista

Fråga 2: Är Thunderbird ett separat program, eller en tjänst hos Surftown?

Lättast för dig är nog att skriva av dem manuellt. Annars har jag filen om du vet var du ska lägga in den i programmet.

På fråga två har personen ovan besvarat. Här kommer en bra länk: http://support.surftown.com/index.p...icleid=677&nav=0,48,119&group=se&languageid=3

Du kan även kryptera meddelande med Thunderbird/Enigmail vilket ligger i tiden p.g.a. FRA.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar