Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Surfa med Ipad via iphone i 3g

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonson

Aktiv medlem
Är det någon som kan bekräfta om det fungerar att surfa med en Ipad 2 via Iphone & bluetooth UTAN att behöva jailabreaka
/Simon
 
Är det någon som kan bekräfta om det fungerar att surfa med en Ipad 2 via Iphone & bluetooth UTAN att behöva jailabreaka
/Simon

Det fungerar OM (och endast om) följande villkor är uppfyllda.

1. Du har en iPhone4.
2. Du har en aktuell iOS-version.
3. (OCh detta är punkten som får mig att fnissa) Din operatör TILLÅTER att du aktiverar tethering på din iPhone.

(Gå in i settings, om du inte ser menyn för "network" under "general" så är inte (3) uppfylld).

Om något av villkoren inte är uppfyllda så är svaret "Nej, du kan inte lösa det utan ett jailbreak".
 
Ja med iOS 4.3 men inte via blåtand - bara wifi

Ja och nej!

Du behöver ha en iPhone 4 med iOS 4.3 eller senare för att det ska fungera så som du vill. Du kan dock bara dela med dig av internetåtkomst via Wifi hotspot (personal hotspot) och INTE med hjälp av blåtand (iPhone och iPad pratar inte blåtand när det gäller detta).

Alltså: Med en iPhone 4 och iOS 4.3 så kan du dela ut internetaccess till din iPad via Wifi utan några som helst problem.

Länk till kb-artikel:
http://support.apple.com/kb/HT3574
 
Det fungerar OM (och endast om) följande villkor är uppfyllda.

1. Du har en iPhone4.
2. Du har en aktuell iOS-version.
3. (OCh detta är punkten som får mig att fnissa) Din operatör TILLÅTER att du aktiverar tethering på din iPhone.

(Gå in i settings, om du inte ser menyn för nätverk så är inte (3) uppfylld).

Om något av villkoren inte är uppfyllda så är svaret "Nej, du kan inte lösa det utan ett jailbreak".

Tethering fungerar dock inte mellan iPhone <-> iPad via blåtand!
 
Det fungerar OM (och endast om) följande villkor är uppfyllda.

1. Du har en iPhone4.
2. Du har en aktuell iOS-version.
3. (OCh detta är punkten som får mig att fnissa) Din operatör TILLÅTER att du aktiverar tethering på din iPhone.

(Gå in i settings, om du inte ser menyn för "network" under "general" så är inte (3) uppfylld).

Om något av villkoren inte är uppfyllda så är svaret "Nej, du kan inte lösa det utan ett jailbreak".

Det fungerar även med en 3Gs.
 
Det fungerar OM (och endast om) följande villkor är uppfyllda.

1. Du har en iPhone4.
2. Du har en aktuell iOS-version.
3. (OCh detta är punkten som får mig att fnissa) Din operatör TILLÅTER att du aktiverar tethering på din iPhone.

(Gå in i settings, om du inte ser menyn för "network" under "general" så är inte (3) uppfylld).

Om något av villkoren inte är uppfyllda så är svaret "Nej, du kan inte lösa det utan ett jailbreak".

Fungerar med 3gs & ipad 2 via blåtand, så jo det går utan jailbreak.
 
Tether via blåtand

Fungerar med 3gs & ipad 2 via blåtand, så jo det går utan jailbreak.

Jag får krypa tillbaka på mitt påstående om att det inte skulle fungera att koppla ihop iPhone och iPad via blåtand. Det verkar som om de släppt på restriktionerna i iOs 4.3 så att det räcker att iPad har 4.3 eller senare för att det ska gå att para ihop med blåtand.


Kika på länken.
http://swangle.blogspot.com/2011/03/bluetooth-tether-ipad-to-iphone-in-ios.html
 
Hur har du fått det att lira med en 3Gs? Jag har försökt utan några framgångar...

Iofs har jag en Ipad 1 bara, så det kanske är där skon klämmer...

Dubbelkolla gärna att du har senaste iOS-versionen. (jag har kört med iPad2 och det slår mig nu att 3Gs:en kanske surfade via WifI (då det är onödigt värdelöst eftersom iPaden kan surfa direkt istället), ska kolla utomhus vid tillfälle)
 
Då är det så här

Att jag har en iphone 4 och jag ser alternativet network under allmänt i telefonen. Så då är det kanske bättre att satsa på 32 gb istället för 3g? Förresten hur använder ni era ipads? Har en macbook pro 17 frågan är om man ska sälja den och köpa en stationär imac 27" istället om man slår till på en ipad men jag har ju fäst mig vid den så mycket
/Simon
 
Att jag har en iphone 4 och jag ser alternativet network under allmänt i telefonen. Så då är det kanske bättre att satsa på 32 gb istället för 3g? Förresten hur använder ni era ipads? Har en macbook pro 17 frågan är om man ska sälja den och köpa en stationär imac 27" istället om man slår till på en ipad men jag har ju fäst mig vid den så mycket
/Simon

Fråga 1 handlar ju om hur man använder paddan och m man vill lägga pengar på ett extra abonnemang, ibland kan det ju vara användbart.

Vi har i alla fall 3 iPads i familjen, två 1:eek:r och en 2:a, och kör över iPhones WiFi. Särskilt på landet där det är halvtaskig mottagning är det perfekt att lägga telefonen vid fönstret. Köpte 2:an utan 3G till hustrun (hon kör också iPhone4). Så vi satsade på 32GB i stället för 3G.
 
En grejj som INTE fungerar är GPS via en iPhone 3GS (jag har då inte fått till det). Det är lite surt då OpenMaps funkar riktigt bra på paddan, har fått för mig att den funkar med iPhone 4.
 
Ipad2 + Iphone 4

Hej Alla
Jag internet delar min Iphone 4 med min Ipad2 Wifi via wifi vilket fungerar utmärkt till data trafik
men inte till gps.
Ipadén hittar positionen då och då
med hjälp av wifi triangulering men får inte kontinuerlig gps mottagning.
Jag har även läst att det skall gå att dela ut gps från mobil till pad via bluetooth men får
inte enheterna att hitta varandra.
Jag har även provat att koppla samman min Samsung Galaxy S via bluetooth, padden hittar min mobil men säger att enheten inte stöds :( , internet delning via wifi fungerar därimot utmärkt.

Får väl köpa en blåtands gps mottagare typ XGPS150 eller Bad Elf GPS och koppla samman med min Ipad.
Dessa är ju Apple certifierade så man vet iallafall att de fungerar .

/Jeppe
 
Hur har du fått det att lira med en 3Gs? Jag har försökt utan några framgångar...

Iofs har jag en Ipad 1 bara, så det kanske är där skon klämmer...

Det funkar utmärkt med iPhone 3G och iPad 1 (allra första modellen utan 3G). Det enda som behövs är att uppgradera iPhone till senaste programvaran.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.