Annons

Superzoom/Bridgekamera - köpråd

Produkter
(logga in för att koppla)

stregnil

Aktiv medlem
Hej,

Finns där enligt Er mening någon bridgekamera som sticker ut lite extra i helhet?
Skulle vilja ha en vettig superzoom med HD filmning...

Jag är fullt medveten om de kompromisser en sådan kamera innebär, men jag undrar om det finns någon som kanske sticker ut lite mer än de andra?

Jag vill gärna ha minst 20x zoom, HD filmning (gärna full HD), gärna manuell zoomring, och framförallt bra bildkvalitet med lågt brus (i jämförelse med liknande kameror alltså...).
Alltså, så stor sensor som möjligt och inte massa onödiga megapixlar

Jag har sett bl.a Canon SX1 IS, Nikon P100, Pana FZ38 där SX1 är mest intressant men lider enligt recensioner av stora problem i dåligt ljus (sämre än liknande modeller).
Casio EXILIM Pro EX-F1 låter spännande med alla funktioner, men hur är bildkvaliteten?

Drömmen vore en Canon G11 med full HD och 20x zoom
Kameran får gärna vara lite större, typ minsdre DSLR

Priset är oviktigt
 
Hej ! Kolla in den här nya från Fujifilm, 24-720mm optisk zoom,kommer ut snart,bifogar länk.Funderar själv på den eller nya Lumix TZ8 för semester eller när man inte kan ha systemaren med sig !
http://www.bildochljud.se/fujifilm-finepix-hs10-har-30x-zoom.4742092-50713.html

Tack för tipset... jag har haft ögonen på Fujifilms HS10 men tror kanske att man överdrivit zoomen och gjort en produkt som marknadsavdelningen önskar. Men det ska bli intressant att se recensioner på den, är bildkvalitet godkänd så är det ett alternativ
 
Tack för tipset... jag har haft ögonen på Fujifilms HS10 men tror kanske att man överdrivit zoomen och gjort en produkt som marknadsavdelningen önskar. Men det ska bli intressant att se recensioner på den, är bildkvalitet godkänd så är det ett alternativ

Håller med att zoomen är överdriven,kanske lite svårt att handhålla den på 720mm men vi får vänta in bildresultatet och tester från denna kamera.Men nya Lumix TZ8 har också manuella inställningar som på en systemkamera och är mer kompakt och borde också fungera !
 
ANNONS