Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sunpak pz40x för Nikon, nåt att hänga i granen?

Produkter
(logga in för att koppla)

Ulfie81

Aktiv medlem
http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=5224148

"PZ 40X är fullspäckad med finesser i en mycket kompakt design. Avancerad TTL, kraftfull automatiskt multi-step blixt, som ger en maximal ljuseffekt. Kompatibel med e- TTL II och i- TTL."

E denna blixt nåt att ha? Vill ha en blixt men har ingen större budget och denna känns som ett helt OK alternativ för den pengen!
Den verkar ju stödja i-TTL...
Vad tror ni? Finns det något bättre alternativ för samma pris eller är det en bra blixt för ok pris?

Tack på förhand

mvh uffe

ingen som har råd att ge?
jag kan absolut nada om blixtar och vet bara att jag inte vill lägga 3500:- på en speedlight.

Speciellt inte om en som den ovanstående kan täcka mina små behov
att lära mig fotografera med blixt :)

Jag bara gissar att denna blixt har rätt dålig elektronik och kommer ge dig opålitlig exponering, dessutom är den i mitt tycke inte särskilt vacker heller. Att den bara går att vinkla upp och ned är inte särskilt bra då man vill ha lite mera frihet att vinkla sin blixt hur man vill och slå den i väggar t.ex.

Jag rekommenderar att du sparar pengar och satsar på en SB-600 istället.

tack tack
som sagt jag kan ju inget om sånt här...
men tycker inte den fått så kass betyg ändå...
Ett snitt på över 8 av 10 i de flesta tester jag grävt fram, klagomålen kommer främst pga att den bara går att vinkla i höjdled och lite vek batterilucka...men annars verkar den vara OK

Enklast är att be om öppet köp även efter bruten förpackning. Be om att få testa den och returnera om den inte uppfyller din önskemål helt enkelt.

sant sant.... bor typ 1km från scandinavianphoto i mölndal så får studsa dit ner å köpa den! prova lite.... känns den bra så behåller jag :)

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto