Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sublimerings-skrivare

Produkter
(logga in för att koppla)

Wesley

Aktiv medlem
Hej jag undrar om det är någon av er alla som använder sig av en skrivare av den här typen?
Om "ja" så kan ni väl ge den ett litet recension av den modellen ni använder er av.
 
Är det verkligen ingen som har erfarenhet av dessa skrivare? Menar dom små som skriver ut bilder i 15x10 storlek.
 
Wesley skrev:
Hej jag undrar om det är någon av er alla som använder sig av en skrivare av den här typen?
Om "ja" så kan ni väl ge den ett litet recension av den modellen ni använder er av.

Jag har canon selphy cp710,bra utskrifter för familjealbumet.Det finns säkert mycket bättre skrivare men om man som jag har haft en gammal
bläckstråleskrivare så är det stor skillnad.Mer "levande" färger,snabbare,billigare,mer detaljer och längre livstid på bilderna.Summa sumarium,jag är nöjd med den och kan rekommendera sublimering.


Janne
 
Hur är det med färg o papper kör du alltid orginal? Man kanske inte kan göra nått annat av det jag sett så verkar det inte så.
 
OK det var som jag trodde det här med färg o papper. Så sublimering är billigare än bläckstråleskrivare?
 
Jag har startat en tråd om sublimeringsskrivare tidigare.
Jag har en Selphy 730 som är en underbar liten tingest (jämfört med min Epson Pro 4000).
Den är liten, enkel snabb och ger fina utskrifter, som dessutom har vykortstryck på baksidan.

Det är perfekt att den inte innehåller bläck som kan torka och att det går att skriva ut direkt från kameran. Den har en förmåga att blåsa nytt liv i spontaniteten som allt pixelkikande försöker döda.
Alla bilder behöver inte vara perfekta; dom kan vara bra ändå.

Bildbehandlade utskrifter blir mycket bra.
 
Wesley skrev:
OK det var som jag trodde det här med färg o papper. Så sublimering är billigare än bläckstråleskrivare?

Det är billigare än min gammla Lexmark x5150,men det finns säkert bläckstråle som har billiga utskrifter också.För att få samma kvalitet som sublimering får man nog köpa orginalfärg och lite dyrare papper,och då blir det inte så billigt som sublimering,tror jag.
 
Har en Canon Selphy på jobbet och en Samsung 2040-B hemma. Helt klart är jag mest nöjd med kvaliteten på Samsungskrivaren. Blir oerhört bra skärpa och ett trevligare papper än Canons med sin tråkiga vykortsbaksida. Den är kul om man ska göra just vykort, men annars skulle jag rekommendera Samsung. Köpte min via Dustin. Bra pris på 120-pack papper med tillhörande färgband.
 
Jag har en Selphy CP510 som fungerar helt ok. Lite dyra utskrifter men på det stora hela är den helt ok.

Enkelt att fixa trevliga julkort till folk iaf :)
 
hornavan skrev:

Jag har en Selphy 730 som är en underbar liten tingest (jämfört med min Epson Pro 4000).
Att den är liten jämfört med din Epson 4000 kan jag förstå, men underbar? Du bör få ett betydligt större färgomfång, bättre svärta och mer korrekta färger på din Epson 4000. Om inte är det något fel på den.

Stefan
 
stefohl skrev:
Att den är liten jämfört med din Epson 4000 kan jag förstå, men underbar? Du bör få ett betydligt större färgomfång, bättre svärta och mer korrekta färger på din Epson 4000. Om inte är det något fel på den.

Stefan

Den är underbar, jag har inte sagt att den är bättre än min Epson 4000, men den är fortfarande underbar.
Underbar betyder inte bäst. Det betyder att den är underbar. Dessutom; vad är det som får dig att påstå att Epsonen ”bör” ha bättre allt möjligt?
Du missar hela poängen i mitt inlägg med några mil.
 
hornavan skrev:
Underbar betyder inte bäst. Det betyder att den är underbar. Dessutom; vad är det som får dig att påstå att Epsonen ”bör” ha bättre allt möjligt?

Jag blev bara lite överraskad att du säger att den är underbar jämfört med en Epson 4000. Eftersom jag har testat båda skrivarna vet jag att Epson har ett större färgomfång, bättre skärpa, bättre svärta o s v. Detta är ju objektiva, mätbara faktorer.

Sedan kan du ju tycka att den är underbar i alla fall. Då är det väl bra att du har en.

Stefan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.