Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Styrka kamerablixt vs studioblixt

Produkter
(logga in för att koppla)

Ambre

Aktiv medlem
Har funderar på en sak.
Jag har idag en Canon Speedlite 430ex II som jag skjuter i ett paraply, det blir riktigt bra, men ponera att jag vill ha kanske 2 studioblixtar med ungefär samma styrka, vad ska man då ha?
Hittar dåligt med info om hur man ska jämföra dessa, om det ens går?
Någon som har en bra formel eller regel eller nått?

Ledtal = WS? :p

/ Andreas

Har funderar på en sak.
Jag har idag en Canon Speedlite 430ex II som jag skjuter i ett paraply, det blir riktigt bra, men ponera att jag vill ha kanske 2 studioblixtar med ungefär samma styrka, vad ska man då ha?
Hittar dåligt med info om hur man ska jämföra dessa, om det ens går?
Någon som har en bra formel eller regel eller nått?

Ledtal = WS? :p

/ Andreas

Du behöver en blixt du kan ställa ner effekten på ordentligt.

Elinchrom 300 RX eller någon beg 100 FX /BX.

/Janne

Du behöver en blixt du kan ställa ner effekten på ordentligt.

Elinchrom 300 RX eller någon beg 100 FX /BX.

/Janne

Jo, det är en enorm fördel har jag märkt :)
Tror fasen att, om jag ska skaffa fler blixtar, att det blir en till liknande setup med 430ex II och paraply.

:)

Jo, det är en enorm fördel har jag märkt :)
Tror fasen att, om jag ska skaffa fler blixtar, att det blir en till liknande setup med 430ex II och paraply.

:)

Den stora fördelen med studioblixtar är ju att de laddar snabbt och att de har inställningsljus så du ser vad du gör innan du trycker av.

Plåta på!

/Janne

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto