Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Styra 300D med datorn?

Produkter
(logga in för att koppla)

Spygg

Aktiv medlem
Jag kom att tänka på härom dagen att det vore lite coolt med timelapse-fotografering, och det enklaste sättet att göra det torde ju vara med hjälp av en dator kopplad till kameran som automatiskt tog en bild - säg - var tionde minut.

Men finns det ett sådant färdigt program som kan styra kameran (en 300D) via USB-kabeln till att klara av just detta - eller är det bara en utopi än så länge...?
 
Ah - tack för svaret. Hade dock hoppats på att det fanns någon slags gratisvariant jag missat att ladda ner från Canons hemsida...
 
Hej!
Det finns ett program från Canon (Funkar iaf till min 350D) som heter Camera Utilities EOS Capture. Där kan man även ställa in intervallfotografering.

Mvh
Hampus
 
Jag fick med en sån programvara till min 300D. "remote shooting" i ZoomBrowser EX, hur enkelt som helst, koppla upp datorn och kameran och plåta på.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.